روزنامه صهيونيستي "جروزالم پست" با ابراز خشم از نرم شدن موضع کشورهاي غربي در قبال ايران پس از آغاز به کار دکتر روحاني در سمت رياست جمهوري کشورمان، با خشم اعلام مي کند: سانتريفوژهاي پيشرفته ايران سريعتر از هر زمان ديگر به غني سازي اورانيوم مي‌پردازند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه جروزالم پست در تحليلي به قلم "مايکل ويلنر" نوشت: در آخرين هفته ژوئيه تا اوايل ماه اوت تحولاتي در زمينه مذاکرات غرب با ايران بر سر برنامه هسته اي اين کشور روي داد. مجلس نمايندگان آمريکا يک بسته جديد از تحريم ها را برضد ايران به تصويب رساند.  در همان هفته با فاصله حدودا سه روز 76 سناتور آمريکايي نامه اي خطاب به باراک اوباما، رئيس جمهور اين کشور نوشتند و در آن از کاخ سفيد خواستند تا روند مذاکره با ايران را با جديت بيشتري دنبال کند. در اين نامه آمده بود: ما بايد هرچه سريعتر متوجه شويم که آيا تهران به طور جدي آماده مذاکره است يا خير.  مراسم تحليف حسن روحاني دو روز پس از ارسال اين نامه برگزار شد.

روحاني در نخستين کنفرانس خبري خود به عنوان رئيس جمهور ايران گفت: "ما به طور جدي آماده ايم بدون هرگونه وقت کشي درمورد برنامه هسته اي صلح آميز ايران وارد مذاکره شويم. اگر طرف هاي ديگر هم چنين قصدي داشته باشند من مطمئنم که اين مسئله در مدت کوتاهي حل خواهد شد. "

نويسنده در ادامه افزوده است، آمريکا و متحدانش منتظرند ببينند روحاني چه کسي را براي مذاکرات هسته اي معرفي مي کند. در همين زمان سانتريفوژهاي پيشرفته ايران در تاسيسات غني سازي چندگانه در سراسر کشور سريعتر از هر زمان ديگر به غني سازي اورانيوم مي پردازند. 

بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل روز چهارشنبه گفت: از دو ماه پيش که روحاني به رياست جمهوري ايران انتخاب شد، اين کشور هفت هزار سانتريفوژ جديد نصب کرده است.     
نخست وزير اسرائيل در ديدار با نمايندگان آمريکا گفت: مي دانم برخي به رئيس جمهور جديد ايران اميد بسته اند. 
نتانياهو افزود: قطعا وي مي خواهد مذاکرات بيشتري برگزار شود. او مي خواهد مذاکره کند.

جروزالم پست ادامه مي دهد: درميان اين تغيير و تحولات دولت اوباما تقريبا درمورد انتظاراتش ساکت مانده است. 

يک مقام آمريکايي به روزنامه جروزالم پست گفت: زمان خيلي اهميت دارد. 

نويسنده در ادامه مدعي شده است بايد تا زمان برگزاري مجمع عمومي سازمان ملل در سپتامبر با ايران مذاکره کرد و موضع رئيس جمهور جديد را دريافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار