مقامات آمریکا می گویند با پایان ماه رمضان ، مسئولان زندان گوانتانامو خود را برای موج جدید اعتراضات زندانیان آماده می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ ماه رمضان هرساله به منزله آتش بس غیررسمی در زندان گوانتاناموست ؛ زندانی که برخی زندانیان آن بدون آنکه محاکمه شده باشند حدود یک دهه در حبس به سر می برند. 

مسئولان زندان گوانتانامو پیش بینی می کنند با پایان ماه رمضان بار دیگر شاهد بروز مشکلات باشند. زندانیان گوانتانامو امسال در اقدامی بی سابقه شش ماه اعتصاب غذا کردند. 

به رغم اینکه در روز عید فطر مواد غذایی متعددی در اختیار زندانیان قرار داده شد حدود 38 زندانی به اعتصاب غذای خود ادامه دادند و همچنان از طریق لوله تغذیه می شوند ؛ اقدامی که به شدت از سوی گروه های مدافع حقوق بشر محکوم شده است. شمار زندانیانی که در گوانتانامو اعتصاب غذا کرده اند در ماه رمضان کاهش یافته است اما رابرت دوراند از مسئولان این زندان می گوید احتمال می رود با پایان ماه رمضان زندانیان اعتصاب غذای خود را ازسرگیرند. 

جان بوگدان از دیگر مسئولان گوانتانامو افزود در ماه رمضان پرخاشگری و رفتارهای تهاجمی زندانیان به طور کامل متوقف نمی شود اما به میزان چشمگیری کاهش می یابد. از زمان اعتراضات گسترده 13 آوریل که به شلیک گلوله های پلاستیکی به سوی زندانیان منجر شد ، تعداد قابل توجهی از زندانیان به سلول های انفرادی منتقل شدند. مشاور فرهنگی گوانتانامو که به عنوان رابط بین زندانیان و زندانبان ها عمل می کند می گوید افزایش مشکلات این زندان در اوایل امسال عادی بود چراکه مسئولان زندان اغلب تعدادی از زندانیان را در ماه رمضان مورد عفو قرار می دهند.
برچسب ها: موج ، اعتصاب ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار