امدادگران گمنام کوهستان پس از 18 ساعت تلاش توانستند کوهنوردان تهراني را که در لبه پرتگاه وصيت نامه خود را نوشته بودند، از مرگ حتمي نجات دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ شهاب احمدوند صبح امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: تیم چهار نفره کوهنوردان تهرانی که پس از سه روز کوهپیمایی و فتح قله 4150 متری سن بران، بلندترین قله رشته کوه اشترانکوه به هنگام مراجعت به دریاچه گهر و انتخاب مسیر فرعی دچار سانحه شده بودند، با تلاش تیم‌های کوهنوردی خانه کوهنورد دورود، هیئت کوهنوردی دورود اعضا باشگاه کوهنوردی یافته خرم‌آباد و تیم امداد کوهستان جمعیت هلال احمر لرستان نجات یافتند.

وی افزود: یک نفر از اعضاء تیم مذبور پس از تمام شدن آب و آذوقه تیم و همچنین خالی شدن انرژی بدن افراد که متاثر از ارتفاع گرفتگی و خستگی مفرط بوده در شن اسکی‌های ضلع جنوبی سن بران مشرف به دریاچه گهرزمین گیر شده، با تلاش بسیار خود را به قله رسانده و موفق می‌شود، از نیروهای امدادی تقاضای کمک کند و خود از همان مسیر جبهه شمالی به تنهایی مراجعت و بقیه تیم نیز شب را در ناامیدی کامل در پناه صخره سنگی در لبه یک پرتگاه هولناک سپری می‌کنند.

احمدوند ادامه داد: با ورود کوهنوردان دورودی به ماجرا، ادامه عملیات جستجو با رشادت تیم امداد هوایی جمعیت هلال احمر لرستان در بین تیغه‌های جنوبی اشترانکوه آغاز شد.

مدير عامل جمعيت هلال احمر لرستان اظها رداشت: پس از یک عملیات نفس‌گیر جستجو و فرود بسیار ماهرانه تیم پرواز بالاخره دو نفر عضو آسیب دیده تیم که از نواحی پا آسیب دیده و توسط تیم امداد کوهستان آتل‌بندی شده بودند،  توسط بالگرد به مراکز درمانی خرم‌آباد منتقل شدند.

وي تاکيد کرد: عملیات جستجو و نجات پس از 18 ساعت تلاش امدادگران گمنام کوهستان با موفقیت در حالی به پایان رسید که نجات یافتگان با شنیدن صدای بالگرد جمعیت هلال احمر لرستان اشک شوق می‌ریختند و این درحالی بود که به گفته یکی از کوهنوردان آسیب دیده شب گذشته وصیت نامه شان را نوشته و به هم گفته بودند، هر کس زنده ماند پیغامش را به خانواده برساند.
 

برچسب ها: پرتگاه ، امداد ، کوهستان ، گمنام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار