بعضی وقت‌ها رنگ مو و ژل موکه حاوی مواد شیمیایی هستند می‌تواند خارش سر ایجاد کنند. لذا پیش از مصرف، ابتدا آن‌ها را آزمایش کنید.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، اگر برفک‌های ریز شوره‌های سر را روی موها و لباس‌تان دیده‌اید، اول باید سعی کنید علت آن را پیدا کنید، مثلا ممکن است پوست شما به رنگ موی‌تان یا محصول آرایشی خاصی که برای موهای‌تان استفاده می‌کنید حساسیت داشته باشد. اگر علت این باشد به راحتی برطرف می‌شود، کافی است مصرف آن محصول خاص را قطع کنید.

ممکن است شوره سرشما به خاطر شستن زیاد یا کم به‌وجود آمده باشد، در این صورت تنها چیزی که شما نیاز دارید یک تغییر کوچک در عادت‌های شست‌وشوی‌تان است.

اگر شوره شما به دلیل حساسیت پوستی نباشد استفاده از یک شامپو ضد‌شوره می‌تواند بسیار موثر باشد، البته باید بدانید شامپوهای ضد‌شوره انواع متفاوتی دارند و شما باید با توجه به نوع شوره سر خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

نخستین قدم برای مبارزه با خارش سر، استفاده از راه‌حل‌های خانگی چون شامپوی مناسب است

چگونه خارش سر را درمان کنید؟

درمان مناسبی که بتواند خارش سر را التیام دهد، کاملا وابسته به‌علتی است که خارش را به‌وجود آورده ‌است.

نخستین قدم برای مبارزه با خارش سر، استفاده از راه‌حل‌های خانگی چون شامپوی مناسب و... است. برای جلوگیری از خشک شدن پوست سر که باعث خارش می‌شود، باید شامپوی دارای PH متناسب مصرف کن . شامپو باید بین 4.5 و 5.5 باشد، معمولا می‌توانید PH شامپو را روی برچسبش بخوانید. گاهی همین عوض کردن شامپو می‌تواند بسیار موثر باشد.

اما موردهایی هستند که به این راحتی‌ها از بین نمی‌روند و بهتر است برای درمان به پزشک مراجعه شود. مثلا عفونت‌های قارچی حتما به درمان‌های پزشکی نیاز دارد. درمان این عفونت‌ها بیشتر از شش هفته طول می‌کشد و احتیاج به ضدقارچ‌های موضعی یا خوراکی دارد.

اما مشکلی مثل شپش به‌راحتی در خانه درمان می‌شود و شامپوهایی که موادی چون هگزا کلرید گاما بنزن یا پرمترین دارند، می‌توانند شپش‌ها را بکشند./ب


برچسب ها: ژل ، رنگ ، مو ، خارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.