استاندار كهگيلويه و بويراحمد خواستار خروج اتباع بيگانه و افاغنه از شهرها و مناطق مختلف اين استان شد.

سيد حسين صابري در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: با توجه به بررسي هاي انجام شده هم اكنون بيش از 300 تبعه افغاني در شهرهاي كهگيلويه و بويراحمد به ويژه شهر ياسوج در حوزه هاي مختلف از جمله كشاورزي، ساختماني، مكانيكي و خياطي مشغول فعاليت هستند.
وي بيان كرد: اين در حالي است كه وجود اتباع بيگانه در كهگيلويه وبويراحمد غيرقانوني است و اين استان نيز به عنوان استان ممنوعه در اين زمينه معرفي شده است.
صابري اظهار كرد: برخي از اين اتباع بيگانه كه داراي مجوزهاي قانوني پناهندگي در ايران هستند مي توانند با ارائه مستندات و پرداخت عوارض حقوق شهروندي از خدمات و امكانات در حوزه هاي مختلف استفاده كنند.
وي عنوان كرد: پناهندگان در هر كشوري تابع قوانين و مقررات كشور ميزبان هستند و بايد آن را رعايت كنند و در مواردي كه تخلفي انجام شود برابر قانون با آنان برخورد خواهد شد.
صابري ابراز داشت: هم اكنون 20 خياط و هشت مكانيك افغاني در شهر ياسوج بدون پرداخت حتي يك ريال عوارض مشغول انجام فعاليت اقتصادي هستند.
وي از فرماندار بويراحمد، مجمع امور صنفي، نيروي انتظامي و اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي كهگيلويه و بويراحمد خواست هر چه سريعتر در زمينه تعيين تكليف نهايي خروج زودهنگام و ساماندهي اين افراد اقدام كنند./ب

برچسب ها: خروج ، اتباع ، بیگانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.