رييس سازمان مديريت بحران کشور به همراه اعضاي شوراي هماهنگي مديريت بحران استان از مناطق سيل زده بازديد و از نزديک روند امداد رساني را بررسي کردند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از سازمان مديريت بحران كشور؛ جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران استان سيستان و بلوچستان در شهرستان "سيب و سوران" تشكيل شد كه ضمن بررسي وضعيت مناطق سيل زده تصميمات لازم درخصوص بازسازي اين مناطق اتخاذ گرديد.
مهندس قدمي گفت: بیشترین میزان بارندگی و خسارت در حوزه شهرستانهای سیب و سوران، سراوان، خاش، مهرستان و روستای چانعلی از توابع شهرستان زاهدان بوده است كه به قنوات، چاههای کشاورزی، تأسیسات زیربنایی و تأسیسات شهری این شهرستانها خسارات جدی وارد شده است، ضمن آنکه برخی از روستاها هم بین 30 تا 100 درصد خسارت دیده اند.
وی افزود: از اولین ساعات وقوع سیل در این مناطق کار امداد رسانی به روستاها و بازگشایی جاده های روستایی آغاز شده و در حال حاضر تمامی راههای مواصلاتی در استان در حالت عادی می باشد.
دبير شوراي عالي مديريت بحران كشور تصریح کرد: با توجه به اينكه بافت خانه هاي منطقه خشت و گلي است در نظر داريم از اين فرصت استفاده كنيم و بيش از 3 هزار واحد مسكوني را بازسازي نماييم.
مهندس قدمي در پايان با اشاره به اينكه عمده خسارات در روستاها بوده است خاطرنشان كرد: بيشترين خسارات مربوط به بخش كشاورزي بوده است كه پيگيري هاي لازم در اين خصوص در دست اقدام است./ف
برچسب ها: بازدید ، مدیریت ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار