شبکه تلویزیونی «اسکای نیوز عربی»، با اشاره به اینکه سوال‌های زیادی در داخل مصر درباره عامل و علت حادثه انفجار در منطقه سینا مطرح است، اعلام کرد ضد و نقیض بودن روایت‌ها در این خصوص سبب بحث و جدل بین حامیان و مخالفان اخوان المسلمین شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ سامی قاسمی گزارشگر این شبکه در گزارشی به تحولات منطقه سینا در خاک مصر پرداخت و اعلام کرد حادثه کشته شدن چهار فرد تندرو در شمال منطقه سینا در یک حمله هوایی همچنان در داخل مصر موضوع بحث و جدل است. این موضوع پرسش های زیادی را درباره اینکه آیا این حمله را گروه های مسلح انجام داده اند یا ارتش و هواپیمای مصری مطرح کرده است.

در حالی که تل آویو در این خصوص سکوت اختیار کرده است، اما رسانه های آن اعلام می کنند این حمله را ارتش اسرائیل انجام داد. در همین حال گروه موسوم به «انصار بیت المقدس» اعلام کرد اسرائیل در حمله خود این گروه را هدف قرار داد و بر اثر آن چهار تن از اعضای این گروه که در حال آماده سازی موشک برای شلیک به اسرائیل بودند، کشته شدند.

در همین حال، ارتش مصر هرگونه نقش اسرائیل را در این حادثه تکذیب و اعلام کرد نیروهای مسلح مصر در حال پاکسازی منطقه پیرامون انفجار هستند تا ابعاد و جوانب این انفجار را بررسی کنند.منابع امنیتی اعلام کردند یک فروند بالگرد آپاچی متعلق به ارتش مصر موضع افراد مسلح را در منطقه «العجره» در جنوب رفح در خاک مصر هدف قرار داد.

حسام سویلم، کارشناس امور نظامی در این خصوص به این شبکه گفت: «تشکیلات بین المللی اخوان المسلمین، که در فاصله بین چهارده تا هفده ژویئه گذشته در استانبول برگزار شد، تصمیم هایی در این خصوص اتخاذ کرد. یکی از تصمیم های آن کشاندن پای اسرائیل به عرصه سیاسی از طریق حماس، القاعده و گروه های مخالف نظام جدید مصر بود. این تشکیلات ضد مصر متشکل از حماس، القاعده و اخوان المسلمین و تروریست های شبکه توحید و جهاد و برخی دیگر از گروه هاست.»

گزارشگر این شبکه افزود ضد و نقیض بودن روایت ها درباره حوادث مرزهای مصر با اسرائیل اخیراً زخم کهنه بحث و جدل های گذشته را بین حامیان و مخالفان اخوان المسلمین در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی باز کرده است. حامیان اخوان المسلمین بر این نظرند که دخالت ارتش در سیاست سبب تضعیف توانمندی آن در حمایت از اراضی کشور شده است،‌به گونه ای که سبب شد اسرائیل حاکمیت کشور را نقض کند. از سوی دیگر، مخالفان اخوان المسلمین نیز این گروه را متهم می کنند که خود را مصری نمی دانند و برای تخریب چهره مصر تلاش می کنند. 

در همین حال، از زمان سرنگونی محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین مصر، منطقه سینا شاهد حملات افراد مسلح است. ارتش مصر نیز در حال پاکسازی منطقه از وجود افراد مسلح تندرو است.
برچسب ها: سینا ، اختلاف ، اخوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار