مقامات کنگره آمریکا برای تنش زدایی در مناسبات چین و ژاپن دور جدیدی از سفرهای دیپلماتیک به توکیو را آغاز می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی ان اچ کی ؛  قرار است شماری از اعضای بلندپایه کنگره آمریکا به ژاپن سفر کنند تا درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای با مقامات ژاپن تبادل نظر کنند. رابرت منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز سه شنبه وارد توکیو می شود تا در سفر سه روزه اش با مقامات مختلف ژاپنی دیدار کند.

 منندز دموکرات دراین سفر با وزیر امورخارجه ژاپن به گفتگو خواهد پرداخت. قرار است سناتور جان مک کین ، عضو جمهوری خواه سنای آمریکا نیز این ماه به جزیره اوکیناوای ژاپن سفر کند. وی از اعضای کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا است. یکی دیگر از اعضای کنگره آمریکاکه می خواهد به ژاپن برود، دینا روهراباکر Rohrabacher عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا است که می خواهد اوایل ماه آینده به ژاپن سفر کند.

 برخی از اعضای کنگره آمریکا از تیره شدن روابط ژاپن با شماری از کشورهای همسایه اش به علت مناقشه های ارضی نگران هستند. در ماه ژوئن سنای آمریکا مصوبه ای به تصویب رساند که در آن از مقامات چین خواسته شده بود تا درباره مناقشه ارضی با ژاپن در مالکیت جزایر سینکاکو در دریای چین شرقی، خویشتنداری نشان بدهند.

به احتمال زیاد در سفر مقامات آمریکایی به ژاپن درباره مناسبات پکن و توکیو و مناقشه های ارضی دو کشور نیز بحث و تبادل نظر خواهد شد. وضع پایگاه نظامی آمریکا در جزایر ژاپن بویژه اوکیناوا از دیگر بحثهای مطرح در این برنامه سفر اعضای کنگره آمریکا به ژاپن است.
برچسب ها: تلاش ، آمریکا ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار