به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران،
مایکروسافت با کاهش قیمت تبلت 10.6 اینچی سرفیس قیمت آن را به 150 دلار
رساند تا بتواند نظر کاربران را به سوی محصول خود جلب کند، اما بر اساس
تحقیقات صورت گرفته از مارکتینگ تبلت، بیش از 68 درصد کاربران در سه ماهه
دوم سال 2013 گجت های کوچکتر از 9 اینچ را انتخاب کرده اند و این یعنی
ترجیح دادن محصولاتی کوچک تر از سرفیس ماکروسافت و حتی آیپد اپل.
تیم
کولین، تحلیلگر موسسه کانالیز در این باره می گوید:
"با توجه به میزان
فروش تبلت ها در بازار می توان دریافت که نظر بسیاری از مردم به سوی این
محصولات جلب شده است، اما باید در نظر داشت که فناوری صفحات لمسی یک
تکنولوژی گران قیمت محسوب می شود، بر همین اساس هر چه ابعاد تبلت ها بزرگتر
شود قیمت ان ها نیز افزایش می یابد و این موضوع باعث شده است تا اکثر
خریداران تمایل بیشتری برای خرید تبلت های کوچک تر از 9 اینچ پیدا کنند."
آیپد
اپل همچنان در صدر بازار تبلت ها قرار دارد، اما تمایل برای خرید تبلت اپل
در سه ماهه دوم سال 2013 به طور چشمگیری کاهش داشته است، از طرفی محصولات
کمپانی های سامسونگ، آمازون، لنوو و ایسر فروش بسیار خوبی ار تجربه می کنند
به طوری که میزان فروش آن ها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 200
درصد افزایش داشته است و این موضوع به دلیل این است که بیشتر تبلت های
تولید شده توسط کمپانی های فوق در محدوده 7 تا 8 اینچ هستند که علاوه بر
کاهش قیمت فضای کمتری اشغال می کنندو براحتی قابل حمل هستند.