سرمربی تیم ملی بسکتبال بعد از پیروزی مقابل چین تایپه تاکید کرد که ایران و چند تیم آسیایی دیگر با این شکل دفاع، توان بردن هر تیمی در دنیا به جز آمریکا را دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ مهمد بچیروویچ سرمربی تیم ملی بسکتبال بعد از صعود ایران به جام جهانی و فینال جام ملتهای آسیا تاکید کرد: سه چیز برای ما در این دیدار مهم بود. اول جلوگیری از ضدحملات حریف، دوم جلوگیری از کسب امتیازات آسان و در نهایت کنترل بازی در زیر حلقه ها. البته ما شروع بسیار بدی در این دیدار داشتیم اما در ادامه هماهنگ شده و استحقاق پیروزی را داشتیم.

وی ادامه داد: من در تمام زندگی ام در اروپا کار کرده بودم و در سال 2010 با تیم ملی اسلوونی به جام جهانی رفتم. حالا با تیم ایران هستم و اعتقاد دارم این تیم و چند تیم آسیایی دیگر با دفاع خوب توانایی شکست دادن هر تیمی را در دنیا دارند. البته به جز تیم آمریکا که شکست مقابل آنها طبیعی خواهد بود.

از حریفان اروپایی و آمریکایی نمی ترسیم

بچیروویچ تاکید کرد: حالا با این شکل بازی دفاعی ایران از روبرو شدن با حریفان اروپایی و آمریکایی هم نمی ترسیم. با روند پیشرفت بسکتبال آسیا حتی امکان رسیدن یک تیم از این قاره به جمع هشت تیم برتر جام جهانی هم وجود دارد.

داوران بیشتر از من اشتباه می کنند!

سرمربی تیم ملی ایران که برخورد کوچکی هم در انتهای نیمه اول بازی با داوران داشت در این مورد توضیح داد: وظیفه من است که در بازی به داوران فشار وارد کنم. وظیفه آنها هم این است که به من خطای تکنیکال بدهند و یا از آن بگذرند. من به عنوان مربی اشتباه می کنم و آنها هم اشتباه می کنند اما فکر می کنم آنها بیشتر از من اشتباه می کنند!

وی که با روحیه خوبی پاسخگوی سوالات رسانه ها بود در پاسخ به اینکه آیا مهدی کامرانی را بهترین گارد رآس حال حاضر آسیا می داند به شوخی پاسخ داد: بله چون مهدی بازیکن من است.

بچیروویچ همچنین بعد از چند شوخی در مورد اینکه چرا تمام سوالات در مورد بازیکنان است و کسی از تاثیر مربی، دستیاران و فیزیوتراپ تیم حرف نمی زند، تاکید کرد: این یک ورزش گروهی است. همیشه بازیکنانی را داریم که خلاقیت بیشتری داشته یا بیشتر احترام مربی را جلب می کنند اما در نهایت بازی تیمی باعث برد می شود. در بازی یک نفر گل می زند و یک بازیکن دیگر هم در دفاع عالی کار می کند.


برچسب ها: بچیروویچ ، کنفرانس ، تایپه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار