وزیر خارجه مصر در تماس تلفنی با همتای فرانسوی خود، درباره تحولات مصر گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، نبیل فهمی وزیر خارجه مصر دیروز در تماسی تلفنی با لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه درباره تحولات اوضاع مصر گفتگو کرد. فابیوس در این گفتگو نگرانی خود را از حالت قطب بندی در جامعه مصر ابراز و بر ضرورت تحقق نظم و انضباط امنیتی و تامین امنیت همه شهروندان تاکید کرد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه مصر گفت فابیوس با اشاره به تلاشهایی که برای توقف خشونتها و کاهش حالت قطبی و چند دستگی در جامعه مصر به عمل می آید ابراز امیدواری کرد بحران جاری مصر از راههای سیاسی و مسالمت آمیز حل و فصل شود. وی همچنین آمادگی پاریس را برای مشارکت در هرگونه اقدام یا طرحی، که کشور را به روند سیاسی و دموکراتیک بازگرداند و همه نیروهای سیاسی را دور هم جمع کند، اعلام کرد. 

از سوی دیگر، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد به مناسبت عید فطر خواستار آشتی ملی و کنار گذاشتن خشونت ها در مصر شد. سخنگوی بان کی مون گفت دبیرکل سازمان ملل از ادامه بن بست سیاسی در مصر بسیار نگران است. وی آمادگی خود را برای حمایت از راه حل های مسالمت آمیز به منظور تحقق خواسته های مردم اعلام کرده است.
برچسب ها: مصر ، تحول ، گفتگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار