کارشناسان و دانشمندان علوم سایبری آمریکا توانایی ممانعت از حملات اینترنتی به سایتها و شبکه های دولتی این کشور و مقابله با آنان را ندارند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن تایمز ؛ بر اساس مطالعات جدید روشهای تدریس و محتوای دروس در دانشکده های افسری آمریکا تغییر پیدا کرده و بسیاری از مباحث به مقابله با حملات سایبری بجای آموزشهای نظامی و جنگی اختصاص دارد .

فرانسیسکا اسپیدالیری ، محقق و اجراکننده این بررسی در این باره اظهارداشت : بی شک در آینده ای نه چندان دور دیگر خبری از درگیری ها  و جنگ های نظامی در میان کشورها نخواهیم بود و بجای آن کشورها از مبارزات سایبری و اینترنتی استفاده خواهند کرد . این در حالی است که آموزش های دفاعی در آمریکا به زمان کنونی محدود شده و پیش بینی مناسبی برای آینده انجام نگرفته است . 

وی در ادامه افزود : سربازان آمریکایی تنها فنون رزمی در میدان جنگ را می آموزند ، اینکه از تانک های جنگی یا انواع اسلحه و دورزن ها چگونه استفاده کنند . اما این نیروهای در قبال حملات سایبری کاملا عاجزند چراکه کمترین آشنایی یا آموزشی در این مورد نداشته اند . 

این در حالی است که دولت آمریکا اعلام کرده که شش دانشگاه افسری ونظامی در این کشور دارای شاخه "تهدیدات سایبری" بوده و افسرانی که در زمینه علاقمند هستند تحت آموزش قرار می گیرند . 

ژنرال برت ویلیامز ، مدیر بخش آموزش های سایبری در یکی از دانشکده های افسری آمر یکا در این باره خاطرنشان کرد : موضوع تهدیدات سایبری در آمریکا نه بعنوان شاخه یا رشته ای تخصصی بلکه بعنوان زیرشاخه ای از آموزش نظامی و میدانی جنگ تدریس می گردد . بنابراین نمی توان از دانش آموختگان آن انتظاری فراتر از آنچه در حد اندک آموخته اند ، انتظار داشت . 

برچسب ها: آمریکا ، سایبری ، حمله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار