بر طبق شواهد موجود و آمارها، حدود 50 تا 60 درصد اهداء کنندگان خون در کشور در سنین 20 تا 35 سال هستند که البته با تغییر ترکیب سنی جمعیت، آمار فوق نیز به احتمال زیاد تغییر خواهد کرد.

کیوان احد زاده متخصص هماتولوژی در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران افزود: یکی از کشورهایی که مردم آن از اهدای خون استقبال می کنند و همچنین در قبال اهدای خون خود توقع و تقاضای خاصی ندارند، مردم ایران هستند.

وی گفت: به دلیل جوان بودن جمعیت کشور و استقبال جوانان از اهدای خون، مشکلاتی که در بسیاری از کشورها در خصوص اهدای خون وجود دارد، در کشورمان کمتر دیده می شود.

احدزاده تاکید کرد: بر طبق شواهد موجود و آمارها حدود 50 تا 60 درصد اهدا کنندگان خون در کشور در سنین 20 تا 35 سال هستند که البته با تغییر ترکیب سنی جمعیت، آمار فوق نیز به احتمال زیاد تغییر خواهد کرد.

وی با بیان این که با پیرتر شدن جمعیت کشور احتمال کاهش موارد اهدای خون وجود دارد، یادآور شد: باید چاره اندیشی کرد که در آینده چه اقداماتی انجام شود تا با کاهش اهدای خون مواجه نشویم.

وی خاطر نشان کرد: در واقع باید راه های مختلف و پتانسیل های مهم در زمینه اهدای خون بررسی شوند تا این که با اهدای مناسب خون و ذخیره کافی این ماده حیاتی، مشکل خاصی برای افراد نیازمند دریافت خون به وجود نیاید./ع2

برچسب ها: اهدا ، خون ، جمعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.