محیط ساخت مسکن در کشور نیازمند زیرساخت‌های آموزشی، بهداشتی و درمانی و فضای سبز بیشتری است.

غلامحسین طاهری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه مسکن نیازمند اعتبارات بیشتر است، گفت: باید از طرف دولت بخش خصوصی تقویت شود و ایجاد موسسه از سوی خیرین مسکن ساز برای قشر محروم جامعه ایجاد شود که این‌ها به صورت تفکیکی و برحسب درآمد مردم در اختیار قشرهای مختلف قرار گیرد.  
 
وی افزود: موضوع مسکن در ایران نیازمند تغییراتی است که باید یک سیاست مدور براساس آمایش فرهنگی تصمیم‌گیری کند و با توجه به نیازهای واقعی جامعه تعیین شود.  
 
طاهری گفت: اولین موضوع مهم در ساخت و ساز زیرساخت‌های آموزشی و بهداشت یو درمانی، فروشگاه‌ها و فضای سبز است که از نظر الگوی اسلامی و ایرانی باید به ساخت مسکن و محیط آن توجه داشت و برحسب نیاز مردم ساخته شوند زیرا امروزه جمعیت به طور روزافزون افزایش چشمگیری دارد و شهروندان نیازمند رفاه بیشتری هستند.  
 
طاهری تصریح کرد: در حال حاضر باید از حداکثر تکنولوژی فعلی در ساخت و ساز مسکن استفاده کرد که پتانسیل خیلی خوبی در عرصه فنی مهندسی دارد و کمتر از طرح‌های سنتی استفاده شود.  
 
طاهری خاطرنشان کرد:‌نکته دیگر در موضوع مسکن تضادی است که دربنگاه‌ها باعث ایجاد تلاطم می‌شود که متاسفانه یکی از عوامل بالا رفتن قیمت مسکن است که هر روز شاهد یک نوع تصمیم‌گیری در ارتباط با مسکن هستیم.  
انتهای پیام/  
برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار