لس‌آنجلس تايمز نوشت، میزان محبوبیت "ولادیمیر پوتین" در روسیه به مراتب بالاتر از محبوبیت رهبران غربی در کشورهای خودشان است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه لس‌آنجلس تایمز ؛ " کارول جی ویلیامز" نوشت، نظرسنجی‌های مرکز لوادا، موسسه مطالعات مستقل اجتماعی در روسیه، نشان می‌دهد، هرچند شمار منتقدان پوتین در روسیه در مقایسه با مخالفان رؤسای دولت‌ها در کشورهای غربی بسیار کم است، جمعیت مخالفان پوتین در روسیه از سال 2001 میلادی تا کنون، بیش از دو برابر شده‌ است.

در حال حاضر، بیست و دو درصد از شهروندان روسیه از مخالفان ولادیمیر پوتین تلقی می‌شوند. این رقم بیش از دو برابر منتقدان پوتین در دوازده سال پیش است که فقط شامل ده درصد از کل جمعیت روسیه در آن زمان بوده است. با این حال، بسیاری از رهبران و دولتمردانِ غربی به این درصدِ کم مخالفان و درصدِ بالای محبوبیت پوتین، غبطه می‌خورند.

مرکز لوادا که طی سالیان متمادی، به صورت مستمر، از بیش از یک هزار و ششصد شهروند روس در رابطه با طیف گسترده‌ای از مسائل اجتماعی و سیاسی، نظرسنجی کرده است، منبع موثقی در خصوص افکار عمومی روسیه و روند تغییراتِ آن، به حساب می‌آید.

ویلیامز، نویسنده این مقاله افزود، هرچند در دوران حکومت پوتین، مناسبات دوستانه میان روسیه و آمریکا روند نزولی طی کرده است، نظرسنجیِ اخیر مرکز لوادا پیش از گرد و خاک‌های اخیر میان آمریکا و روسیه بر سر اعطای پناهندگیِ موقت به ادوارد اسنودن، افشاگر عملیات گسترده جاسوسی‌ سازمان امنیت ملی آمریکا، انجام شده و از اینرو، شامل تأثیرات این حرکتِ پوتین بر افکار عمومیِ شهروندان روس، نیست. اختلافات اخیر میان آمریکا و روسیه بر سر مسئله‌ی تحویل ندادن اسنودن به مقاماتِ آمریکایی توسط روسیه، باعث لغو دیداری شده است که قرار بود بزودی میان باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و همتای روس‌اش انجام شود.

البته چنین حرکات جسورانه‌ای از جانب پوتین در برابر آمریکا، ممکن است باعث افزایش، هرچند موقتیِ محبوبیت وی در میان شهروندان روس شده باشد که در این نظرسنجی بازتاب داده نشده است. با این حال، نظرسنجی‌های مکررِ مرکز لوادا در روسیه نشان داده است که بخش تقریباً ثابتی از شهروندان روس که هفده الی هیجده درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند می‌گویند، علت حمایت‌های مستمرِ ما از ولادیمیر پوتین این است که آلترناتیو (انتخاب) بهتری از او در (میان سیاستمداران) کشورمان نمی‌بینیم.
برچسب ها: پوتین ، روسیه ، غربی ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار