گروه های مصری درخواست خواهر رئیس جمهور برکنار شده مصر برای جلب حمایت کشورهای غربی را خیانت ملی دانستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الخلیج ؛ این روزنامه در شماره امروز خود نوشت: سیاستمداران مصری از پیام خواهر محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر به کشورهای غربی انتقاد کردند. وی دراین پیام گفت« به ما کمک کنید تا برادم به قدرت برگردد. ما به شما اعتماد می کنیم ».

احمد النقر سخنگوی «جمعیت ملی تغییر» بازخواست خواهر محمد مرسی را خواستار شد و گفت این اظهارات خیانت ملی به شمار می رود و سکوت در برابر اظهارات مکرر برخی سران اخوان المسلمین جنایت است.

عبد الغفار شکر رئیس حزب «ائتلاف مردمی» همچنین با تاکید بر لزوم محاکمه خواهر محمد مرسی، گفت: برای اولین بار در تاریخ مصر به منظور حل فصل امور داخلی به غربیها متوسل شود.

محمد سامی رئیس حزب «کرامت» در این باره تصریح کرد: «شرم آور است که در میان ما کسانی وجود دارند از کشورهای غربی می خواهند در امور مصر دخالت کنند. این اظهارات نشان می دهد گروه اخوان المسلمین به نفع طرحهای آمریکا و کشورهای غربی و برای حمایت از منافع رژیم صهیونیستی در منطقه عمل می کند».« اخوان المسلمین به حاکمیت و منافع ملی اهمیت نمی دهند».

سامح عاشور رئیس کانون وکلای مصر و یکی از سران جبهه نجات ملی همچنین خاطر نشان کرد: گروه اخوان المسلمین به صورت آشکار به معامله با کشورهای غربی تمایل دارد و در روزها و سالهای آینده معامله مشکوک بین اخوان المسلمین، کشورهای غربی و آمریکا فاش خواهد شد.
برچسب ها: مصر ، مرسی ، خواهر ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار