وزارت کشور مصر بیانیه ای را منتشر کرده است که آن را وسیله ای برای پایان دادن به اعتراضات توصیف می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، وزارت کشور مصر در این بیانیه با اشاره به تصاویر کودکان کفن پوش ، ادعا کرده است این کودکان بی گناه را مجبور می کنند در میدان رابعه العدویه حضور پیدا کنند.

این مسئله را به مسئولان و برگزار کنندگان این اعتراضات انتقال دادیم ،آنها این گونه پاسخ دادند.


احمد عارف سخنگوی اخوان المسلمین گفت کودکان در میدان رابعه العدویه به دور از خانواده های خود نیستند بلکه این مسائل همه نتیجه تربیت خانوادگی آنهاست و چون بزرگترهای آنان برای اعتراض در میدانها تجمع کرده اند کودکان نیز بزرگترها را الگو قرار داده و در میدان حضور پیدا کرده اند . ما شب و روز در میدانها به همراه خانواده ها و کودکان خود به سر می بریم .

عبدالله الشامی خبرنگار الجزیره در ادامه گزارش خود افزود: اتهام دیگری که مقامات مصری به معترضین در میدان رابعه العدویه می زنند این است که در سکویی که در وسط میدان ایجاد کرده اند سلاح جمع آوری می کنند و مخالفان خود را تا حد مرگ شکنجه می کنند و بر روی سکوها سخنرانیهای آتشین برای تحریک مردم صورت می گیرد.

اما مسئولان برگزار کننده اعتراضات مردمی به این ادعا پاسخ می دهند : دیدارهای پارلمانی و حقوقی در این مکان صورت می گیرد و شفافیت موجود می تواند واقعیتها را بازگو کند.

نورمن ورنر رئیس هیت پارلمانی انگلیس در مصاحبه با خبرنگار شبکه گفت ما به این مکان آمدیم زیرا داستانهای متناقضی را درباره آنچه در اینجا در جریان است شنیده ایم و می خواستیم با حقیقت آشنا شویم. من بسیار شگفت زده شدم وقتی که شفافیت موجود نزد معترضان را دیدم آنها برای دموکراسی اعتراض می کنند.

خبرنگار شبکه در پایان گزارش خود ادامه داد: چهل روز از اعتراضات مردمی در میدان رابعه العدویه می گذرد. در این مدت آنها میانجیگری های متعددی را شاهد بودند اما تا وقتی که بازگشت محمد مرسی به ریاست جمهوری صورت نگیرد این دیدارها و اقدامات دیگر انجام شده برای آنان اهمیتی ندارد. آنها اعتراضات خود را ادامه می دهند هرچند هزینه های زیادی را در راه متحمل شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار