آب و هواي مطبوع و طبيعت بكر روستاي "آبنيك" در شرق تهران، بسياري از گردشگران و دوستداران طبيعت را به سمت اين روستا مي‌كشاند.

به گزارش خبرنگار حوزه گردشگري باشگاه خبرنگاران، روستاي "آبنيك"در 70 كيلومتري شرق تهران قرار دارد كه چشمه‌هاي آب‌معدني، باغهاي رنگارنگ گل "ليليوم"، درختان سرسبز و طبيعت دست‌نخورده و بكر، آب و هواي مطبوع و خنكي را به گردشگران و دوستداران طبيعت هديه مي‌دهد.


بنابراين گزارش؛ اين روستاي كوچك اما بسيار ديدني و جذاب در منطقه كوهستاني "اوشون‌فشم" قرار دارد كه آخر هفته‌ها پذيراي سيل عظيم گردشگراني است كه براي رهايي از گرما و هواي آلوده شهر به اين مكان پناه مي‌آورند.



"آبنيك" همچنين در مسير كوهنوردان و علاقه‌مندان به طبيعت قرار داشته و غار دست‌كند "بيوك‌آقا" نيز در همين روستا قرار دارد. غاري با 20 متر مربع فضا در مدت 23 سال توسط "بيوك تبريزي" در دل كوه كنده شد و اقامتگاه انسان‌ها و حيواناتي است كه در گرماي تابستان و يا سرما و كولاك زمستان در اين كوهاي سنگي به دنبال جان‌پناه موقت مي‌گردند. 


غاير "بيوك‌آقا" در 20 كيلومتري شمال‌شرق اين روستا و در دل كوهها قرار دارد.



"اميررضا كسروي" يكي از گردشگراي است كه به قصد ديدن غار "بيوك‌آقا" به اين روستا سفر كرده  اكنون هر هفته پنجشنبه و جمعه‌هاي خود را در اين روستا مي‌گذراند.


وي نزديكي اين روستا به تهران و خنكي آب و هواي آن را از مزيت‌هاي مهم روستا براي گردشگران مي‌داند و مي‌گويد«من ابتدا براي ديدن غار "بيوك‌آقا" به اين مكان آمدم اما طبيعت بكر و هواي خنك آن در اين روستا ماندگارم كرد، بطوريكه كلبه‌اي در يكي از باغ‌ها تهيه كرده و آخر هفته را به همراه خانواده در اينجا مي‌گذرانيم.»



گروهي از دانشجويان رشته گياه‌شناسي كه براي تحقيق روي گل‌هاي "ليليوم" به اين ناحيه آمده‌اند مي‌گويند؛ فكر نمي‌كردند چنين مكاني در نزديكي تهران و با اين جذابيت و آب و هوا وجود داشته باشد.


شايد بيشتر گردشگراني كه به اين روستا رفت و آمد دارند، ساكن تهران باشند اما مطمئنا جذابيت‌ها و زيبايي‌هاي روستا، چشمه‌ها و باغهاي گيلاس، گردو، آلبالو و ... گردشگران زيادي را از سراسر كشور به اين مكان خواهند كشاند./ص

گزارش از :رضا شوكتي

برچسب ها: بهشت ، همسایگی ، تهران ، آبنیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.