نعمت‌بخش با بیان اینکه تعامل با خودروسازان چینی و واردات قطعات با تایید استانداردهای 55گانه اروپا EC است، گفت: در پی تولید خودروهای جایگزین هستیم.

احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درباره نحوه تعامل خودروسازان داخلی با شرکت‌های خودروسازی چینی برای واردات قطعات خودرو گفت: خودروسازان داخلی برای واردات قطعه با شرکت‌های خودروساز چینی قرارداد بستند.  
 
وی درباره نحوه کیفیت این محصولات این محصولات افزود: با توجه به اینکه کشور در تحریم است و برای کاهش اثرات ناشی از تحریم‌‌ها به راه حل وجود دارد که یا باید تولید خودروهای قدیمی را ادامه داد و یا مبادرت به تولید خودروهای جدید کرد و برای تولید خودروی جدید به سراغ شرکت‌های خودروساز چینی رفتیم.
 
نعمت‌بخش تاکید کرد: برای واردات قطعات جای نگرانی نسبت به کیفیت این قطعات نیست آن هم به این دلیل که تمام خودروهای داخلی براساس استانداردهای 55گانه اروپا EC تولید می‌شود.  
 
دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به این سوال که ارتقای کیفیت محصولات چه خواهد شد؟ اظهار داشت:‌ارتقای کیفیت خودرو جزو برنامه است، اما اتومبیلی همچون پراید یا پژو را تا چه حد می‌توان ارتقاء داد؟! بالاخره یک خودرو که 20 سال پیش تولید شده است بالتبع بیشتر از این امکان ارتقا و پیشرفت خواهد داشت و نسل جدید خودروها باید تولید شود.  
 
وی افزود: هم‌اکنون مسئولان امر در صدد تولید خودروهای جایگزین هستند، باید توجه داشت که اگر تحریم‌ها برداشته شود برای تعامل به سراغ کشورهای اروپایی خواهیم رفت.  
 
هم‌اکنون خودرو MVM به عنوان یک خودروی چینی در بازار وجود دارد که چندان هم برای صاحبانش مطلوب نیست و با افزایش قیمت ارز قیمت این خودرو هم چند برابر شده است، نعمت‌بخش در پاسخ به این جملات تصریح کرد:  این خودرو استانداردهای لازم را کسب کرده است و از هر خودرویی باید توقع خاص خود را داشت.
انتهای پیام/  

برچسب ها: نعمت ، بخش ، دبیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار