واحد تولیدی که حتی یک نفر در بخش تحقیق و توسعه نداشته باشد نمی تواند در دراز مدت موفق باشد.

بیشه عضو اتاق بازرگاني اصفهان در گفتگو با خبرنگار  اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: واحد هاي توليدي برای حضور موفق در بازارهای داخلی و خارجی باید با شرایط روز جهان وفق پیدا کنند.

وی افزود: ایجاد بخش تحقیق و توسعه در هر بنگاه اقتصادی عامل موثر در حضور فعال در عرصه بازاراست.

وي تصريح کرد: متاسفانه تعداد کمي از واحد هاي توليدي بخش تحقیق و توسعه شان فعال است.

وي ادامه داد:نکته مهم آنست که سهم این واحدها در بازارهای جهانی نيز بسیار اندک است.

بيشه تاکید کرد: واحد تولیدی که حتی یک نفر در بخش تحقیق و توسعه نداشته باشد نمی تواند در دراز مدت موفق باشد.

اين کارشناس ادامه داد:در شرایطی که نرخ ارز واقعی شده ،فرصت بسیار مناسبی برای واحدهای تولیدی برای تقویت صادرات است.

وي خاطرنشان کرد:استفاده از تحقیقات و پژوهش های دانشگاهی می تواند آنان در بازار رقابت کمک کند.

برچسب ها: تولید ، بازار ، تحقیق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار