بر طبق آمارهای مختلف، کمبود روی عامل از دست رفتن چندين میلیون سال عمر انسان بوده و با حدود 800 هزار مورد مرگ و میر در سال نیز در ارتباط است.

محمد کاظم شفیعی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کمبود ریز مغزی هایی مانند ید ، آهن، روی  و ویتامین ها از مشکلات مهم غذایی مردم جهان است که به طور عمده در کشور های فقیر و برخی از کشورهای درحال توسعه شیوع بسیار بالایی دارد.

وی با بیان اینکه کمبود روی از جمله مهم ترین کمبود های غذایی است، اظهار داشت: کمبود روی تا حدود زیادی به ناکافی بودن آن در رژیم غذایی یا اختلال جذب روی از رژیم غذایی بستگی دارد.
 
شفیعی با اشاره به اینکه قسمت قابل ملاحظه ای از جمعیت  جهان دچار کمبود ید ، روی ، آهن، و عناصر معدنی مورد نیاز هستند  افزود:  کمبود این ریز مغذی ها موجب بروز مشکلات جدی برای انسان می شود و حتی تعداد قابل ملاحظه ای از مرگ و میرها در جهان قابل  انتساب به کمبود ریز مغذی ها است

وی تاکید کرد: بر طبق آمار های مختلف،  کمبود روی عامل از دست رفتن چندین میلیون سال عمر انسان بوده و با حدود 800 هزار مورد مرگ و میر در سال نیز در ارتباط است.
 
شفیعی یاد آور شد:درصد قابل ملاحظه ای ار تعداد مرگ و میر های قابل انتساب به کمبود روی و سایر ریز مغزی ها ، مربوط به چند  کشور کمتر توسعه یافته یا درحال توسعه است./ح
 




برچسب ها: روی ، ید ، عمر انسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار