به دنبال مطرح شدن طرح ابتکاری رهبر حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان برای تشکیل دولت جدید در این کشور ، حزب المستقبل به رهبری سعد حریری موافقت خود را با این طرح اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری دولتی محیط، ولید جنبلاط به تازگی اعلام کرده است با تشکیل کابینه ای براساس واقعیت موجود در لبنان مخالفتی ندارد و براین اساس محمد الحجار از اعضای فراکسیون پارلمانی المستقبل گفت در خصوص بسیاری از مسایل لبنان با ولید جنبلاط رهبر جبهه مبارزه ملی اشتراک نظر داریم . این مسئول وابسته به جریان سیاسی المستقبل به رهبری سعد حریری تصریح کرد در حال حاضر غیر از تشکیل دولتی بی طرف (در قبال بحران سوریه) راه حل دیگری وجود ندارد. الحجار افزود اکثریت لبنانی ها امروزه از تشکیل چنین دولتی سخن می گویند بنابراین هرکس بخواهد خود را از اکثریت در لبنان جدا کند در حقیقت خود را منزوی کرده است .

لازم به ذکر است پس از اینکه ولید جنبلاط در گفتگوی روز چهارشنبه خود با خبرگزاری الشرق الاوسط از احتمال تشکیل کابینه ای بی طرف و بدون حصول توافق سیاسی در لبنان سخن گفت، بسیاری از نیروها و احزاب سیاسی لبنانی به این سخنان واکنش نشان دادند .

از سوی دیگر میشل موسی عضو فراکسیون توسعه و آزادسازی وابسته به جنبش امل نیز در این خصوص گفت موضوع تشکیل "کابینه واقعیت" تلاشی است که هدف از آن تحکیم برتری یک گروه لبنانی بر گروه دیگر در این کشور است. موسی درباره پیشنهاد اخیر جنبلاط گفت وی به خوبی نسبت به این دیدگاه و حساس بودن مرحله کنونی در لبنان واقف است بنابراین هرتوافقی بین گروه های لبنانی باید به تشکیل دولت ملی و فراجناحی بینجامد .

شایان ذکر است ولید جنبلاط به تازگی با اشاره به تحولات میدانی روزهای گذشته در سوریه، به سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان توصیه کرد از سوریه عقب نشینی کند . به گفته جنبلاط شمارش معکوس برای سرنگونی رژیم سوریه آغاز شده و سرکوب مردم سوریه از سوی این رژیم غیر ممکن شده است. ولید جنبلاط خاطر نشان کرد با طرحی موافقم که می‌گوید حزب الله، جریان المستقبل و حزب سوسیالیست ترقی خواه ( به رهبری جنبلاط) و سایر احزاب لبنان در دولت آینده نباشند.

برچسب ها: حریری ، جنبلاط ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار