عضو كميسيون انرژي مجلس در واكنش به احتمال قطعي گاز در زمستان گفت: بعد از بازديدي كه از طرح‌هاي پارس جنوبي داشتيم و با توجه به پيشرفت‌هاي مناسب اين پروژه، به نظر نمي‌رسد زمستان امسال براي تامين گاز در كشور مشكلي داشته باشيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، جليل جعفري بنه خلخال با اشاره به اينكه در زمستان امسال قطعي گاز در كشور نخواهيم داشت، افزود: در حال حاضر ۲۹۵ ميليون مترمكعب گاز شيرين از ميادين گازي كشور استخراج مي شود و در آينده نيز استخراج اين محصول تا ۳۶۰ ميليون مترمكعب قابل افزايش است كه به اين ترتيب، قطعي گاز در كشور غيرممكن خواهد بود.

وي با بيان اينكه اكثر پالايشگاه‌هاي فازهاي پارس جنوبي به بهره برداري رسيده است و تا ۸۰ درصد پيشرفت كابر داشته‌اند، تصريح كرد: با تكميل 100 درصدي پالايشگاه‌هاي پارس جنوبي، ميزان توليد گاز شيرين در كشور افزايش خواهد يافت و نگراني‌ها نيز به حداقل مي رسد.

عضو كميسيون انرژي مجلس خاطر نشان كرد: برخي كشورهاي منطقه در ميادين مشترك نفت و گاز پارس جنوبي در برداشت ذخاير از ايران جلوتر هستند، اما ايران نيز تا به حال پيشرفت‌هاي مثبت و سازنده‌اي در اين خصوص داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار