تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: بسیاری از مسلمانان در میان آتش و خون نماز عید را اقامه کردند بنابراین مردم ایران باید قدر نعمت‌ امنیت و ولایت فقیه را بدانند و برای رهایی دیگر مسلمانان دعا کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی صبح امروز در خطبه نخست نماز عید فطر که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: روزه‌داری و ماه رمضان فرصتی است تا انسان تقوا را تمرین کند البته این تمرین تقوا باید در همه روزهای سال تداوم یابد.

وی افزود: رمضان در واقع فرصتی بود تا مردم مسلمان یک ماه در مقابل غرایز خود ایستادگی کنند و امروز هم به دلیل موفقیت در این ماه پربرکت و اطاعت فرمان خداوند عید فطر را جشن می‌گیرند.

سعیدی در خطبه دوم تقارن عید فطر و جمعه را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) آمده است که «جمعه بهترین روزها بوده و نزد خداوند بسیار بزرگ است؛ روز جمعه حتی از نظر منزلت و مقام از اعیاد فطر و قربان هم بالاتر است» و امام هفتم شیعیان هم می‌فرمایند «روز جمعه عید است و چیزی برتر از آن برای مسلمانان نیست».

امام جمعه قم اظهار داشت: روزهای عید نباید همراه با گناه و معصیت خداوند باشند چراکه همانطور که ثواب اعمال خیر در این روزها دو برابر است گناه معصیت‌ها هم مضاعف محاسبه می‌شوند.

وی فرهنگ اهل‌بیت (ع) را عاملی بزرگ در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام و تشیع دانست و تصریح کرد: آن‌ها این حضور معنوی را بر نمی‌تابند و سعی دارند به وسیله ترویج بی‌بند و باری و تخریب اماکن مذهبی شیعیان این فرهنگ را نابود کنند بنابراین پیروان مکتب اهل‌بیت (ع) باید از این فرهنگ ناب پاسداری کرده و با مجهز شدن به آن از هرگونه توطئه‌ای خود را مصون نگاه دارند./س

برچسب ها: قم ، قدر ، نعمت ، اسلام ، ولایت ، تقوا ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.