با ده ستاره‌اي كه از قبول نقش‌هاي بزرگ امتناع كردند آشنا شويد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ با ده ستاره‌اي كه از قبول نقش‌هاي بزرگ امتناع كردند آشنا شويد.

**جك نيكلسون به گفته خودش با علم به اينكه پدرخوانده فيلم بزرگي خواهد شد، نقش مايكل كورلئونه را قبول نكرد چون فكر مي كرد اين نقش بايد به بازيگري ايتاليايي تبار برسد. اين نقش به آل پاچينو رسيد.

** آل پايچينو نقش اول فيلم زن زيبا را قبول نكرد چون به نظرش شخصيت پردازي آن قوي نبود.
ريچارد گر اين نقش را مقابل جوليا رابرتز بازي كرد و آن را يكي از ماندگارترين نقش هايش تبديل كرد. پاچينو نقش هان سولو در جنگ هاي ستاره اي را هم رد كرد چون به گفته خودش از فيلمنامه سر در نياورده بود. هريسون فورد با ايفاي اين نقش ستاره شد.

** دو نقش مهم پرونده بازيگري سانرا بولاك در فيلم هاي پيشنهاد و محوطه خطا قرار بود به جوليا را برتز فيلم كمدي رومانتيك پيشنهاد را به اين خاطر رد كرد كه دستمزد بيشتري از مبلغ پيشنهادي تهيه كنندگان مي خواست و گفته بود علاقه اي به بازي در فيلم محوطه خطا ندارد. بولاكبا بازي در فيلم محوطه خطا برنده اسكار بهترين بازيگر زن نقش اول شد.
ويل اسميت با اينكه در روزهاي اوج بازيگري اش در بلاك باسترهاي بسياري ايفاي نقش كرد اما نقش نئو در ماتريكس را قبول نكرد.
اسميت گفته بود در خواندن فيلمنامه دچار مشكل شده و احساس مي كرده نتواند نقش را به خوبي بازي كند، به گفته اسميت، كيانو ريوز اين نقش را به خوبي بازي كرده است.

** مت ديمون مي توانست در دو تا از پرفروش ترين فيلم هاي تاريخ سينما يعني آواتار و شواليه تاريكي حضور داشته باشد اما مجبور شد پيشنهاد بازي در اين دو فيلم را رد كند چون حين فيلمبرداري آن ها به ترتيب سرگرم بازي در اولتيماتوم بودن و شكست ناپذير بود.
** هفت اولين همكاري ديويد فينچر كارگردان و براد پيت بازيگر بود كه مسير را براي همكاري آن ها در دو فيلم باشگاه مشت زني و مورد عجيب بنجامين باتن هم هموار كرد اما اين رابطه كاري مي توانست مسير متفاوتي طي كند اگر دنزل واشينگتن نقش كارآگاه ديويد ميلز در فيلم هفت را قبول كرده بود واشينگتن گفته بود فيلم هفت بيش از اندازه "تيره و تار" است، هر چند بعدها اعتراف كرد كه از تصمصمي كه آن وقت گرفته پشيمان است.

** بازي جودي فاستر در نقش كلاريساستارلينگ در سكوت بره ها كه براي او اسكار به ارمغان آورد، اغلب به عنوان بهترين نقش آفريني فاستر شناخته مي شود اما اگر ميشل فايفر اين نقش را قبول كرده بود، فاستر هيچ وقت نمي توانست در اين فيلم حضور پيدا كند، فايفر گفته بود فيلمنامه سكوت بهره ها بيش از اندازه خشن، تيره و تار و آزار دهنده است و به همين خاطر نقش را رد كرد.

** كوين كاستنر نقش ماندگار اندي دوفرين در رستگاري در شاوشنك را به اين خاطر رد كرد كه بتواند روي بازي در فيلم دنياي آب تمركز كند. تيم رابينز با ايفاي نقش اندي دوفرين بر محبوبيت اش افزود:‌اما دنياي آب به شكست تجاري و هنري خانمان براندازي براي كاستنر تبديل شد.

** تام هنكس مي توانست نقش جري مگواير در فيلمي به همين مان را بازي كند اما اين نقش در نهايت به تام كروز رسيد. به گفته هنكس تصور هر بازيگر ديگري به جز تام كروز در اين نقش غير ممكن است.

** جان تراولتا تا آستانه امضاي قرارداد براي بازي در نقش فارست گامپ در فيملي به همين نام پيش رفت اما از بازي در اين نقش كناره گيري كرد تا تام ه نكس فرصت بازي در آن و كسب اسكار را پيدا كند. تراولتا مي گويد اين تصميم اش پشيمان است./ص

منبع: دنياي تصوير
برچسب ها: سینما ، فیلم ، ستاره ، نقش اول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.