وزیر امور خارجه یمن اقدام برخی کشورهای غربی را به خارج کردن اتباعشان از یمن و تمدید تعطیلی سفارتخانه هایشان در صنعا به علت بیم از حملات تروریستی احتمالی محکوم کرد. ابوبکر القربی گفت :« این گامها به تلاشها برای مبارزه با تروریسم در یمن کمک نمی کند ».

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری آلمان ؛ "القربی" به روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن گفت :« اوضاع در یمن پایدار است و با دو هفته پیش تفاوت دارد بلکه بسیار بهتر از گذشته است».

وی افزود « ما از گامهایی که دولتهای غربی برداشته اند قدردانی می کنیم و کشورها معمولا برای حمایت از کارمندان و سفارتخانه‌هایشان چنین گامهایی را بر می دارند اما این بار معتقدیم چنین گامهایی به مبارزه با تروریسم کمک نمی کند».

"القربی" گفت :« شیوه تعامل برخی کشورهای غربی با این تهدیدات نشانگر ناتوانی یمن در مقابله با این رویداد است در نتیجه به تروریستها خدمت می کند».

وزیر امور خارجه یمن افزود :« آنچه یمن در مبارزه با تروریسم و عناصر القاعده انجام داده برای همگان شناخته شده و صنعا در بخش امنیتی و حمایت از سفارتخانه‌ها کوتاهی نکرده است. توجیهی برای خروج نمایندگی های دیپلماتیک از یمن وجود ندارد ».

این مقام یمنی درباره توجیه ها در خصوص وجود خطرات امنیتی یا عملیات تروریستی احتمالی القاعده در یمن گفت :« خطرات القاعده تنها در یمن نیست بلکه در بسیاری از کشورها این خطر وجود دارد غربی‌ها سفارتخانه های خود را در 19 کشور جهان تعطیل کرده‌اند اما تمرکز به یمن شاید به علت حضور یکی از سرکرده های القاعده در این کشور است».

برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا به کارمندان خود در یمن دستور داده‌اند این کشور را ترک کنند و تعطیلی سفارتخانه های خود را به علت تهدیدات امنیتی تمدید کرده اند.
برچسب ها: یمن ، اتباع ، بین المل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار