"اليزابت سيمسون" در مقاله اي که به تازگي در پايگاه تحليلي بنياد "هريتيج" منتشر کرده است با اذعان به پيشرفت هاي کشورمان در عرصه فناوري سايبري اذعان مي کند که دولت آمريکا توان مقاومت در برابر پيشرفت هاي کشورمان در اين عرصه را دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بنياد مطالعاتي "هريتيج"؛ تحليلگر بنياد مطالعاتي "هريتيج" با اشاره به پيشرفت هاي جمهوري اسلامي ايران در عرصه "فناوري سايبري" مي نويسد "در طول هفته هاي اخير در مورد پيروزي "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب جمهوري اسلامي ايران در انتخابات رياست جمهوري آن کشور صحبت هاي بسياري مطرح شده است اما در اين ميان کمتر در مورد فناوري و پيشرفت هاي ايران در عرصه "سايبري" سخني به ميان آمده است.

 عليرغم آنکه غربي ها بيشتر تمرکز خود را بر روي فعاليت هاي هسته اي و پيشرفت هاي نظامي و دفاعي ايران متمرکز کرده اند با اين حال انچنان به قابليت هاي سايبري ايران توجهي نداشته اند. نکته اساسي آنست که جمهوري اسلامي ايران از قابليت مبارزه پنهان سايبري برخوردار شده است." 

نويسنده در ادامه با هشدار به دولت "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا از عدم توجه به پيشرفت هاي سايبري کشورمان مي افزايد " ايران در سطوح گسترده اي در عرصه فناوري سايبري به پيشرفت هاي بسيار دست يافته است که متاسفانه اوباما و دولتش اين موضوع را تشخيص نداده اند." 

نويسنده مقاله در ادامه با طرح ادعاي دست داشتن کشورمان در حمله سايبري به تاسيسات شرکت نفت عربستان سعودي مي افزايد " شايد روسيه و چين در عرصه سايبري از ساير کشورها پيشرفته تر باشند . اين بزرگترين اسيبي بود که به يک شرکت تجاري و نفتي آن هم از طريق سايبري در طول تاريخ وارد آمده بود.همچنين مي توان به حملات سايبري تلافي جويانه ايرانيان به بانکهاي آمريکايي به تلافي تحریم هاي وضع شده عليه آن کشور اشاره کرد."

 نويسنده در ادامه ادعاي خود مي افزايد "در سال 2012 ميلادي حمله اي سايبري عليه بانک آمريکا، جي مورگان و والز فارگو انجام شد که برخي از تحليلگران آن را مرتبط با ايران دانستند. به گزارش کارشناسان امنيتي ايران در حوزه فناوري سايبري به پيشرفت هاي قابل ملاحظه اي دست يافته است و از قابليت هاي بالايي در اين عرصه برخوردار است." 

نويسنده در ادامه با اذعان به ضعف دولت آمريکا در مقابله با پيشرفت هاي سايبري کشورمان مي افزايد "پيشرفت هاي سايبري جمهوري اسلامي ايران نشان مي دهد که دولت آمريکا بطور يکجانبه نمي تواند با اين موضوع مقابله نمايد. دولت آمريکا براي مقابله با پيشرفت هاي سايبري جمهوري اسلامي ايران نيازمند همکاري با شرکت هاي خصوصي است." 
برچسب ها: آمریکا ، ایران ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار