رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد اسیران فلسطینی بازداشت شده پیش از موافقتنامه اسلو (1993) به زودی و طی چند مرحله آزاد خواهند شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری شین‌هوا ؛ محمود عباس پس از نماز عید فطر در رام الله در کرانه باختری رود اردن گفت :« با آزادی این اسیران که برای تحقق آن تلاش بسیاری کردیم، پس از مدت های طولانی مشکلات به پایان می رسد ».عباس افزود :« مذاکرات با اسرائیل به زودی آغاز می شود و ما به اصول ثابت خود و در راس آن تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس پایبند هستیم ».

عباس خاطر نشان کرد :« آرزومندم عید سال آینده همه آرزوهای ملت فلسطین در دستیابی به آزادی و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف محقق شود و این اصول ملت فلسطین است که تغییر نمی کند ».عباس در زمینه امور داخلی فلسطین گفت :« موضوع آشتی فلسطینیان را که یک موضوع ملی و مهم است فراموش نکردیم و اگر به مذاکرات و مسائل دیگر بپردازیم، مسئله پایان اختلافات را فراموش نمی کنیم ».

وی افزود :« ما برای اجرای موافقت نامه دوحه و قاهره و اجرای انتخابات و پذیرفتن نتایج انتخابات آماده ایم و امیدواریم همگان نیز در این زمینه آماده باشند تا این لکه ننگ ( اختلاف ها و چنددستگی ) از پیشانی ما پاک شود ».دو جنبش فتح و حماس دو موافقت نامه صلح برای تشکیل دولت وحدت ملی و مستقل که زمینه را برای برگزاری انتخابات فراهم کند امضا کردند.

اولین موافقت نامه صلح ماه مه 2011 با نظارت مصر و دومین آن فوریه 2012 با نظارت قطر امضا شد اما بسیاری از بندهای این موافقت نامه ها اجرا نشد. 
برچسب ها: عباس ، آزادی ، اسیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار