فرماندار شهرستان دماوند گفت: زلزله موضوعی جدی در دماوند است و نواحی اطراف این شهرستان و برخی نقاط استان تهران به دلیل استقرار بر روی گسلهای فعال و نیمه فعال موضوعی جدی است.

افشار نادری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: رعایت قوانین مندرج در آیین نامه دو هزار و 800 و اصول فنی و ایمنی از جمله مسائلی است که همواره باید مورد توجه مدیران شهری باشد.

وی ادامه داد: البته طرح این موضوع بدان معنا نیست که دقتی در این زمینه وجود ندارد، اما دستیابی به سازه های مستحکم و مقاوم برابر زلزله نیازمند اهتمام بیشتری در اجرای دقیق قوانین و آیین نامه های یاد شده است.

افشار نادری با اشاره به آمار رشد فزاینده جمعیت در شهرستان دماوند و سایر نقاط استان تهران افزود: با نگاهی به آمار و ارقام حاصل از اجرای طرحهای سرشماری نفوس و مسکن، واقعیت انکارناپذیر رشد جمعیت در مقاطع مختلف زمانی بر همگان عیان می شود.

فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: به تأسف همواره نوعی عقب ماندگی در تأمین زیرساختها دیده می شود و این زیرساختها با رشد جمعیت سازگار و همسو نیست، گاهاً مدیران شهری برای ایجاد تعادل در بخشهای درآمد به اموری گرویده می شوند که به لحاظ اعتقادی و قلبی علاقه ای به انجام آنها ندارند.

وی ادامه داد: از جمله این موضوعات حریم شهرهاست؛ حریم بخشی از شهر محسوب می شود که دارای حرمت بسیاری است، این اراضی به عنوان محل و بستری برای توسعه آتی مناطق باید از گزند مسائل حاشیه ای در امان بماند.

افشار نادری همچنین با اشاره به برخی مشکلات این شهرستان افزود: در وحله نخست باید از تلاشهای همکارانم در حوزه های عمرانی و شهرداری های شهرستان دماوند قدردانی کنم، ارائه خدمات شهرداری ها و دستگاه های عمرانی کار بسیار حساس و طاقت فرسایی است و رضایت امروز مردم در این زمینه نشانگر توفیق مدیران شهری است.

فرماندار شهرستان دماوند اضافه کرد: هدف از شکل گیری همه نهادها و سازمانهای ارائه خدمات به مردم است، با توجه به چنین هدفی همه و همه نسبت به حفظ کرامت مردم مکلف و موظف هستند، از این رو باید جلب رضایت خداوند و مردم را سرلوحه امور اجرایی قرار داد.

وی با قیاسی میان وظایف شهرداریها در ایران و سایر نقاط جهانی عنوان کرد: حوزه کاری مدیران شهری بسیار گسترده است، با نگاهی به شرح وظایف شهرداران در ایران و سایر نقاط جهان تفاوت چندانی در این مسئولیت ها دیده نمی شود./س


برچسب ها: زلزله ، دماوند ، جمعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.