جذاب‌ترين و شوخ‌ترين كمدي ارنست لوبيچ گرتاگاربو را در يكي از استثنايي‌ترين نقش‌هايش، نقش كمدي به كار گرفت.

باشگاه خبرنگاران- تهيه‌كننده و كارگردان/: ارنست لوبيچ. فيلمنامه: بيلي وايلدر، چالز براكت، مدير فيلمبرداري: ويليام دانيلز، موسيقي: ورنر هيمن. بازيگران گرتاگاربو، ملوين داگلاس، بلالوگوسي، زيگ رومن، محصول مترو گلدوين مه‌ير 1939 آمريكا سياه و سفيد 110 دقيقه.

جذاب‌ترين و شوخ‌ترين كمدي ارنست لوبيچ گرتاگاربو را در يكي از استثنايي‌ترين نقش‌هايش، نقش كمدي به كار گرفت. داستان فيلم كه در پاريس دهه 1920 اتفاق مي‌افتد ماجراي تلاش دولت روسيه شوروي را براي چمگ آوردن جواهرات دوشس سوانا (ايناكلر) تعريف مي كند. 

سه مامور ناشي روس كه عوض پيگيري قضايا شيفته وفور نعمت و آزادي جامعه غربي شده اند در انجام اين ماموريت شكست مي خورند از اين رو نينوچكا را به پاريش مي‌فرساتند تا با دوست شدن با نامزد دوشس، لئون زبان باز و خوش‌تيپ(ملوين داگلاس) جواهرات را تصاحب كرده و به مام ميهمن بازگرداند. 

البته در پايان نينوچكا موفق مي‌شود جواهرات را به مسكو برگرداند ولي پس از جدايي از لئون كه بلافاصله براي يافتن‌اش به مسكو مي‌رود. اگر چه هر دو عاشق يكديگرند واي نينوچكا نمي‌خواهد به كشورشخيانت كند. از اين رو لئون بايد با تمهيدي نينوچكا را به استانبول بكشاند و آنجاست كه با هم ازدواج مي‌كنند. مضامين ساسي صرفا به عنوان پيش زمينه طنز و شوخي فيلم به كار گرفته شدة‌اند. مثلا تلاش نينوچكا در يك كلوب شبانه پاريسي كه سعي دارد خانم‌هاي متصدي توالت را به اعتصاب وادارد. نلوين داگلاس در نقش لئون عاشق پيشه خوب است ولي فيلم به گاربو تعلق دارد كه اينجا در آخرين نقش سينمايي‌اش ظاهر شده است./ي2

منبع:ماهنامه دنياي تصوير.
برچسب ها: نینوچکا ، سینما ، کمدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار