نتايج حاصل از بررسي ها و مطالعات مختلف نشان ميدهند که کلسترول بالا، عامل حدود 55 تا 60 درصد از بيماريهاي ايسکميک قلب و همچنين عامل نزديک به 20 درصد از بيماري هاي مغزي و عروقي است.

مصطفي گرجي، استاديار دانشگاه علوم پزشکي تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: يکي از مهمترين تفاوت هاي بين بيماري هاي مزمن و عفوني، وجود عوامل خطر متعدد در بيمار يهاي مزمن است در حاليکه در بيماري هاي عفونتي معمولا يک عامل ميکروبي، ويروسي يا .. در ايجاد بيماري نقش دارد.

وي با بيان اينکه مصرف بيش از اندازه چربي و کلسترول بالا يکي از عوامل اصلي افزايش دهنده خطر ابتلا به بيماري هاي مزمن است تصريح کرد: کلسترول بالا به طور عمده موجب افزايش خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي، عروقي و مغزي مي شود و البته به طور قابل ملاحظه اي اين عامل خطر قابل کنترل است.

گرجي تاکيد کرد: نتايج حاصل از بررسي ها و مطالعات مختلف نشان ميدهند که کلسترول بالا، عامل حدود 55 تا 60 درصد از بيماري هاي ايسکميک قلب و همچنين عامل نزديک به 20 درصد از بيمار يهاي مغزي و عروقي است.

وي با اشاره به اينکه موارد مرگ مير ناشي از بيمار يهاي مزمن در سالهاي اخير به شدت افزايش يافته است خاطرنشان کرد: پرهيز از مصرف چربي زياد و جلوگيري از افزايش کلسترول خون، پيشگيري از چاقي و اضافه وزن، پرهيز از استعمال سيگار و ساير دخانيات و ورزش منظم و تحرک مناسب بدني به عنوان مهمترين راههاي پيشگيري از بيماري هاي مزمن و غير عفونتي شناخته مي شوند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار