کارشناس اقتصادی با اشاره به اقتصاد باز و الزام برنامه‌ریزی در این حوزه گفت: باید با اقتصاد باز سرمایه‌گذاری خارجی را به سمت اقتصاد کشور سوق دهیم.

سیم‌بر کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در رابطه با اقتصاد باز گفت: منظور از اقتصاد باز نبودن محدودیت در کل سیستم اقتصادی و وجود آزادی در فعالیت‌های این حوزه در رشته‌های مختلف است؛ همچنین ورود و خروج سرمایه‌های خارجی و تجارت آزاد در سطح بین‌المللی را نیز شامل می‌شود. البته آزادی به معنای استفاده بهینه از منابع و امکانات یک کشور با توجه به اهداف سیاسی و اقتصادی آن تعیین می‌شود.  
 
وی در ادامه بیان کرد: ما باید با تغییر تفکر و ذهنیت خود نسبت به افراد سرمایه‌گذار خارجی به آن‌ها  آزادی عمل بدهیم. چرا که هم‌اکنون سرمایه‌گذاران خارجی در کشور، درصد معینی از سود خود را باید مجددا در ایران سرمایه‌گذاری کند و باقیمانده را به کشور دیگر انتقال دهد که این سبب تاثیر سوء در سرمایه‌گذاری خارجی می‌شود.  
 
سیم‌بر در پایان خاطرنشان کرد:‌شفافیت در بازارهای بین‌المللی و ثبات عوامل اقتصادی نظیر نرخ ارز می‌تواند در پیشبرد به سوی این هدف بزرگ تاثیرگذار باشد.  
انتهای پیام/  

برچسب ها: سیم ، اقتصادی ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار