نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: شایسته نیست در دولت جدید سیاست‌های شکست خورده عرصه فرهنگی احیا شده و یا بر اجرای دوباره آن اصرار شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ مصطفی افضلی‌فرد دیروز در نشست صمیمانه اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر بسیجی در اردبیل اظهار داشت: روز خبرنگار که با شهادت شهید صارمی قرین شده روز پرافتخاری برای فعالان عرصه رسانه و صحابه خبر و اطلاع‌رسانی است که شایسته است راه خون‌نگاران استمرار یافته و بقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه نباید در عرصه فرهنگ و هنر تنها به حرف زدن‌ها اکتفا کرده بلکه باید در عمل کارها نمایان و مشخص شود، تصریح کرد: اهالی فرهنگ و هنر باید نتیجه چنین جلسات و نشست‌هایی را ایجاد تغییر و تحول بدانند چرا که رهبری فرزانه انقلاب همیشه در جمع هنرمندان و مجموعه هیئت دولت تاکید کردند فرهنگ و هنر باید با سایر حوزه‌ها در نگاه و توزیع اعتبارات تناسب داشته باشند.

افضلی‌فرد خاطر نشان کرد: ‌اگر 50 درصد منابع به برنامه‌های اقتصادی،‌ سیاسی و‌ اجتماعی اختصاص می‌یابد باید 50 درصد دیگر به عرصه فرهنگی تخصیص یابد چرا که در این عرصه با روح و روان انسان‌ها که بسیار تأثیرگذار است سر و کار داریم.

وی با یادآوری اینکه پیشرفت در یک نگاه متوازن حاصل می‌شود، افزود: در نظام غرب به دلیل آن که به روح و روان توجهی نشده و انسان تنها کالبد جسم و روح مادی است هرگز مسایل معنوی، فرهنگی و ارزشی به ظهور و بروز نمی‌رسد و از همین رو باید با تاکید مقام معظم رهبری حداقل 50 درصد اعتبارات به حوزه فرهنگی اختصاص یابد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در این روزها مجلس با دعوت از وزرا سعی می‌کند از برنامه‌های تدوین شده آنها در دوران تصدی مسئولیتشان با خبر شود، بیان کرد: ما از وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی خواسته‌ایم تا برنامه‌های عملیاتی خود را ارائه کند تا با پرهیز از سیاست شکست خورده عرصه فرهنگی، رویکردی متفاوت در پیش بگیرد.

وی یادآور شد: ‌در بحث استانی بنده معتقدم مدیریت استان باید پاسخگوی ضعف‌ها و کاستی‌های حوزه فرهنگ و هنر باشد چرا که هرگونه انفعال و انزوا در جامعه هنری مورد قبول و پذیرش نیست چرا که یک نوع نمایشی از مظلومیت و محرومیت در عرصه فرهنگی و هنری است.

افضلی‌فرد در ادامه گفت: در بین استان‌ها آنچه که به عنوان یک ضعف در استان ما نمودی حقیقی پیدا کرده است بحث تعارف‌ها، صرف نظر از انتقاد و پرداختن به مسایل اساسی است که گاه خط و ربط جناحی و سیاسی آسیب‌آفرین شده و گروه‌های فرهنگی،‌ هنری نمی‌توانند آن‌گونه که شایسته است مسایل خود را بازگو کنند/س.

برچسب ها: اردبیل ، روز ، خبرنگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.