رئيس حزب حرکت ملي ترکيه ديروز از احکام دادگاه رسيدگي به پرونده گروه موسوم به ارگنکن به شدت انتقاد کرد و آن را تسويه حساب با ترکيه دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون تي آر تي ترکيه، دولت باغچه لي رئيس دومين حزب بزرگ مخالف دولت اردوغان در مجلس ترکيه در کنفرانس خبري در آنکارا با اشاره به اينکه از سال 2007 ميلادي موج عمليات نيروهاي امنيتي در چارچوب تحقيقات درباره گروه موسوم به ارگنکن آغاز و منازل مظونين نيمه شب ها هدف يورش نيروهاي امنيتي قرار گرفت ،‌ گفت: در اين مدت حريم خصوصي افراد نقض شد، با شنود هاي گسترده تلفني و پرونده سازي ها ، افراد را در مقابل چشمان همه ما بي اعتبار کردند. 

دولت باغچه لي با اشاره به هزاران صفحه ادعانامه دادستان ها عليه صدها متهم پرونده ارگنکن از متهم شدن فرماندهان و افسران شاغل و بازنشسته ارتش ترکيه به فعاليت هاي تروريستي به شدت انتقاد کرد. 

وي گفت : حزب عدالت و توسعه و دستگاه قضايي ترکيه در پي راهي براي بي گناه نشان دادن رئيس گروه تروريستي پ ک ک هستند اما در کنار آن چهره هايي ارزشمند و  رئيس پيشين ستاد ارتش ترکيه را متهم به عضويت در گروه تروريستي و رهبري آن مي کنند. 

وي گفت :‌ اين رفتارها نقض موازين اخلاقي است و  مردم ترکيه اين رفتارها را نخواهند بخشيد. 

دولت باغچه لي گفت : دادگاه رسيدگي به پرونده ارگنکن بزرگترين تسويه حساب حقوقي در تاريخ جمهوري ترکيه بود. اين محاکمه تسويه حساب با مردم ارتش ترکيه بود. 

رئيس حزب حرکت ملي ترکيه گفت : دولت اردوغان در چارچوب طرح هاي جهاني و منطقه اي روند پيگرد قضايي و عمليات را عليه ارتش ترکيه اجرا کرد.
برچسب ها: باغچه لی ، ترکیه ، ارگنکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار