مدیر گروه حدیث پژوهشکده باقرالعلوم (ع) گفت: مهم‌ترین سفارش امیر مؤمنان علی (ع) به شرکت کنندگان در ضیافت الهی در روز عید فطر این بود که بازار تهمت و نسبت‌های ناروا باید برچیده شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین مهدی اسماعیلی گفت: ماه روزه و بندگی خدا را در حالی به پایان می‌بریم که حرارت و سوزش آفتاب در طولانی‌ترین روزهای سال با قدرت و شدت ادامه دارد و روزه داران نیز با این ماه پر برکت و با مشاهده هلال ماه نو آرام آرام خدا حافظی می‌کنند و روز عید فطر و شادباش فرشتگان به روزه داران و روز هدیه دادن به محرومان و نیازمندان و روز سپاسگزاری به درگاه خداوند فرا می‌رسد.

وی ادامه داد: فطر را از آن نظر فطر گویند که سالک الی الله در فرصت ارزشمند ماه خدا جان و روانش را از آلودگی‌ها شستشو داده است و چونان روزی که از مادر متولد شده بود و روان و جانی خالی از هر پلیدی و گناه، به فطرت سالم خویش دوباره باز می‌گردد.

مدیر گروه حدیث پژوهشکده باقرالعلوم (ع) در مورد اعمال شب و روز عید فطر خاطرنشان کرد: از اعمال ارزشمند شب و روز عید سخن بسیار گفته‌اند که از جمله غسل در این شب و آمادگی برای حضور در جشن عبادت، با بدنی پاک و تمیز است. احیا و شب زنده داری باید پایان بخش این ماه باید باشد و امام باقر(ع) می‌فرماید «پدرم شب عید فطر را با نماز و راز و نیاز می‌گذراند و در مسجد شب زنده داری می‌کرد.»

وی ادامه داد: تزکیه و زکات پاک شدن و پاک کردن است و پرداخت زکات و صدقه از مهم‌ترین مصادیق تصفیه جان و مال است.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین سفارش امیر مؤمنان علی (ع) به شرکت کنندگان در ضیافت الهی که در روز عید فطر سخنانش را می‌شنیدند این بود که بازار تهمت و نسبت‌های ناروا باید برچیده شود؛ زیرا نخستین آفت آلودگی‌های فرد و جامعه است./س

برچسب ها: قم ، سفارش ، امام ، علی ، خطبه ، عید ، فطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.