مردم فلسطین هوادار اخوان المسلمین در حمایت از بازگشت کشور مصر به قانونمداری چادری به نام چادر رابعه العدویه در محوطه مسجد الاقصی برافراشتند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه القدس ; ابراز همدردی مردم فلسطین با ملت مصر در قدس و مسجدالاقصی افزایش یافته است و این مکان را همانند میدانهای قاهره به محلی برای تظاهرات مردمی تبدیل کرده اند. در این مکان مقدس هر نمازی با دعای خیر برای مردم مصر و محقق ساختن اهداف انقلاب آنها و بازگشت قانونمداری به این کشور به اتمام می رسد. این همدردی فقط با دعا نیست بلکه گامهایی دیگر نیز در این زمینه برداشته شده است یکی از همین گامها برافراشتن چادری در محوطه مسجد الاقصی با نام خیمه رابعه العدویه است.

اغلب ساکنان این چادر از دانشجویان فلسطینی هستند این چادر از شعارهای سیاسی خالی نمی شود. شعارهای سیاسی که همانند شعارهای مردم مصر در میدان رابعه العدویه قاهره است.یکی از دانشجویان شرکت کننده در برافراشتن این چادر در مصاحبه با خبرنگار شبکه القدس گفت : ما هر سال در مسجد الاقصی چادر برپا می کنیم اما چادر امسال به چادر رابعه العدویه نامگذاری شده است تا انشاء الله اهالی ما در مصر پیروز شوند زیرا ظلمی را که بر حق مردم مصر واقع شده است ما به خوبی درک می کنیم زیرا ما نیز زیر بار ستم قرار گرفته ایم.

گزارشگر این شبکه در ادامه گفت: در محوطه مسجد الاقصی مویدان قانونمداری در مصر به تظاهرات پرداختند و شعارهایی در زمینه انقلاب مصر و حمایت از محمد مرسی رئیس جمهور منتخب ملت مصر سر دادند .یکی از تظاهرکنندگان تصریح کرد: مرسی همواره در کنار ما مردم فلسطین و ساکنان غزه بود و در جنگ غزه همواره در برابر ظلم موضعگیری می کرد .مصعب الخطیب در پایان گزارش خود تاکید کرد: مردم فلسطین طرفدار انقلاب مصر ظلمی را که از سوی اسرائیل بر آنها می شود همانند ستمی می دانند که بر ملت مصر در میدانهای قاهره روا داشته می شود.
برچسب ها: چادر ، رابعه ، العدویه ، مسجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار