صاحبان کشتی کره شمالی که در کانال پاناما با یک محموله اسلحه بازداشت شدند به علت نقض قوانین جریمه خواهند شد. این کشتی از کوبا باز می گشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس ; شرکت اداره کننده کانال پاناما روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد کاپیتان این کشتی از اعلام کامل محموله خود امتناع کرد.در این بیانیه آمده است این اقدام کشتی متعلق به کره شمالی نقض قوانین حاکم بر استفاده از کانال پاناماست.

شرکت اداره کننده کانال پاناما اقدام خود در بازرسی از این کشتی را در راستای  اطلاعات غلط درباره محموله هایی است که از این مکان منتقل می شوند اعلام کرد.این شرکت افزود زمانی که این کشتی آماده سفر به سوی اقیانوس آرام بود تقاضایی مبنی بر بازرسی بیشتر از وزارت امنیت دریافت کرد.

بعد از بازرسی از این کشتی در دهم ژوئیه معلوم شد که علاوه بر محموله شکر، مقادیری  سلاح نیز در آن جاسازی شده است.ریکاردو مارتینلی رئیس جمهور پاناما با تایید این گزارش اعلام کرد تجهیزات فناوری موشک نیز در این کشتی کشف شده است.

نمایندگان این کشور آمریکای مرکزی گزارش دادند 12 موتور هواپیمای جنگنده میگ-21، قطعات دو جنگنده میگ-21بیس و پنج خودروی نظامی در این محموله کشف شده اند.دادستان پاناما در امور مبارزه با مواد مخدر نیز وجود مهمات و مواد منفجره در این کشتی توقیف شده را تایید کرد.کوبا اواسط ژوئیه اذعان کرد این کشتی تجهیزات نظامی از رده خارج و بی ارزش حمل می کرده تا به کره شمالی ارسال شود و پس از تعمیر به کوبا بازگردانده شود.

مقامات پاناما از متخصصان سازمان ملل متحد خواسته اند از این محموله بازرسی کنند تا معلوم شود آیا این اقدام مغایر با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد هست یا خیر.بر اساس این قطعنامه ها صادرات اسلحه به کره شمالی و واردات اسلحه از این کشور ممنوع است.
برچسب ها: کشتی ، کره ، شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار