به نظر می رسد تلاشهای دولت علی العریضی نخست وزیر تونس برای مهار بحران این کشور، به بن بست رسیده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران «ریاض عاشور» با تهیه گزارشی در این باره افزود هزاران نفر از تونسی ها در بزرگترین تجمع اعتراض آمیز خود مقابل مقر مجلس موسسان تونس تظاهرات کردند.وی تصریح کرد این تظاهرات گسترده به دعوت اتحادیه مشاغل تونس و احزابی که خواستار انحلال مجلس موسسان بودند؛ برگزار شد.تظاهرکنندگان تشکیل دولت نجات ملی با ریاست مستقل و عضویت افراد لایق و شایسته را خواستار شدند.

ریاض عاشور افزود: شعار تظاهرکنندگان در مخالفت با جنبش النهضه بود که به مشروعیت خود متوسل شده اند در حالیکه آنها تا بحال نتوانستند خواسته های مردمی را محقق سازند.
خبرنگار این شبکه در ادامه افزود در سایه بحرانی که تونس را در برگرفته مجلس ملی موسسان جلسات عمومی خود را تا اطلاع‌ ثانوی به حالت تعلیق در آورد. مصطفی بن جعفر رییس مجلس موسسان و یکی از اعضای سه مثلت حاکم در کشور فعالیت این مجلس را که مامور تدوین قانون اساسی جدید بوده تا مدت نامعلوم و به امید حل و فصل بحران سیاسی این کشور به حالت تعلیق درآورد.

رئیس مجلس موسسان گفت:«در وضعیت کنونی به جای ‌آنکه صف واحد تشکیل داده و وحدت ملی‌مان را حفظ کنیم متاسفانه رهبران احزاب مختلف راه دیگری را انتخاب کرده و تفرقه و اختلاف را پیش گرفتند».خبرنگار این شبکه در ادامه این گزارش افزود برخی از محافل سیاسی این اقدام مجلس موسسان را اقدامی شتاب زده می دانند اما جنبش النهضه این اقدام را کودتای غیر قابل قبول می داند. برخی ها می گویند مصطفی بن جعفر نمی تواند در برابر فشارهای مردم دوام بیاورد و بدین منظور به برکناری وزرای خود روی آورده است.

بحران سیاسی تونس در پی ترور محمد البراهمی سیاستمدار چپگرا و یکی از اعضای مخالف دولت در مجلس موسسان که اواخر ماه جاری میلادی رخ داد، تشدید شد. 
برچسب ها: بست ، برای ، مهار ، بحران ، تونس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار