جماعت اخوان المسلمین خود را برای مقابله با حمله نیروهای امنیتی مصر به تحصن کنندگان در دو میدان رابعه العدویه و النهضه قاهره آماده می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران امل الحناوی خبرنگار شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در قاهره گفت: ریاست جمهوری مصر شکست تلاشهای بین المللی برای راضی کردن جماعت اخوان المسلمین در مورد راه حل مسالمت آمیز را اعلام کرد. پایان مرحله تلاشهای دیپلماتیک به معنای فراهم شدن زمین توسل به زور برای برهم زدن تحصن در میدان رابعه العدویه است. مقامات امارات، قطر، آمریکا و اروپا به قاهره آمده بودند تا رهبران اخوان المسلمین را در مورد پایان دادن به تحصن ها راضی کنند، اما به نظر می رسد این تلاشها موفقیت آمیز نبوده است.

الحناوی افزود: طرفداران اخوان المسلمین روز گذشته دیواری را در اطراف میدان رابعه العدویه احداث کردند تا مانع از یورش به این میدان شوند. این اقدام نشان می دهد اخوان المسلمین بر ادامه تحصن اصرار دارد. طرف های مختلف مصری در مقابل از نیروهای ارتش و پلیس می خواهند برای برچیدن دو تحصن در میدان رابعه العدویه و النهضه وارد عمل شوند. محمد البرادعی تاکید کرد افکار عمومی مصر خواهان له کردن اخوان المسلمین است، اما باید برای دستیابی به راه حل سیاسی تلاش کرد. 

وی خاطر نشان کرد: عدلی منصور رئیس جمهور موقت مصر امشب خطاب به ملت این کشور سخنرانی کرد. منصور در این سخنرانی بر ادامه پیگیری نقشه راه اعلام شده در مصر تاکید خواهد کرد. احمد علی سخنگوی نیروهای مسلح مصر روز گذشته تاکید کرد وزارت کشور مسئول برهم زدن دو تحصن در قاهره است، اما ارتش در کمک به وزارت کشور تعلل نخواهد کرد. 
برچسب ها: اخوان ، خود ، مقابله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار