وی با بیان اینکه با اتخاذ این تدابیر دانشجویان پرستاری به لحاظ مهارت های بالینی توانمند شده اندگفت: دانشجویان فارغ التحصیل از دانشکده پرستاری متناسب به دیگر دانشکده ها توانمند تر هستند و بالافاصله پس از فارغ التحصیلی سر پرستی بخش های تخصصی به آنها واگذار می شود.
کریمی ادامه داد:در ارزشیابی مهارتهای بالینی هم اگر محدودیتهایی چون وقت گیر وهزینه بر بودن نباشد از شیوه های آسکی ، راپس، خود ارزشیابی، ارزشیابی توسط دوستان استفاده می شود.
وی با انتقاد از کم بودن واحد پلاتیک باری دانشجویان کارشناسی پرستاری تصریح کرد:از 20 واحد درسی دانشجویان ترم یک پرستاری 4 واحد اصول فنون مهارتهای پرستاری است که یکجا ارائه می شود و به لحاظ دانشجو فرصت تمرین در گروه های کوچکتر داده نمی شود.
وی با بیان اینکه در این واحد درسی از روش های تدریس نمایش(Demonest evation)به همراه سخنرانی استفاده می شود خاطر نشان کرد: اما دانشجو باید بتواند پروسیجرهای مختلف اعم از پانسمان را در گروه های مختلف تمرین کند که در شرایط کنونی چنین فرصتی وجود ندارد همچنین باید تعداد واحدهای پراتیک افزایش و به ترم های بالاتر تسری یابد چون مهارتهای بالینی دانشجویان پرستاری در واحد پراتیک تقویت می شود./ع2