هم کد سازی که بارها به دلیل مشخص نبودن محل تامین اعتبارش نیمه کاره رها شده بود باز هم از سر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار جامعه اطلاعاتی باشگاه خبرنگاران سرانجام پروژه هم کدسازی در تمام کشور در حالی کلید خورده است که مخابرات وعده داده آن را ظرف مدت یک ماه به پایان می رساند.

با انجام این پروژه مشترکان هر استان برای ارتباط با شهرها و روستاهای استان خود از گرفتن کد بی نیاز خواهند شد پروژه  که گفته می شود با نهایی شدن 120 میلیارد خسارت برای شرکت مخابرات ایران به همراه دارد و مشخص نبودن محل جبران این خسارت بارها انجام پروژه را به تاخیر انداخته است.

گفتنی است آخرین بار بهار 92 بود که اعلام شد بخشی از هزینه هم کد سازی توسط شرکت مخابرات ایران، بخشی از طریق  وزارت خانه و بخشی تحت عنوان هم کدی  از مشترکان اخذ می شود که پس از هم کدی 3 استان و عدم توافق وزارتخانه و شرکت مخابرات ایران به پایان نرسید اما در حال حاضر هم کدسازی در حالی کار خود را شروع کرده که نامی وزیر ارتباطات اعلام کرده است کل هزینه هم کدی که معادل 420 میلیارد تومان است را پرداخت می کند.

وی گفت: از ابتدا هم پیشنهاد ما این بود که کل هزینه هم کدی را دولت بپردازد اما دولت پولی نداشت. بعد پیش بینی کردیم که بخشی از هزینه هم کدی را وزارتخانه ، بخشی را از مخابرات و مابقی از هزینه های نگهداری خطوط تامین شود، اما دولت پول نداشت و بنابراین تمام هزینه بر دوش مخابرات افتاد و به همین دلیل مخابرات نیز اجرای هم کدی را تند کرد تا وزارتخانه بتواند هزینه هم کدی را تامین کند./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار