رييس ستاد استهلال سيستان و بلوچستان گفت: هفت گروه استهلال ماه شوال متشكل از افراد خبره شيعه و سني در مناطق مختلف اين استان مستقر شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، حجت الاسلام غلامرضا عباسي افزود: شواهد و قراين نشان مي دهد كه با توجه به اينكه امشب سن ماه زياد اما مكث آن كم خواهد بود، امكان رويت بويژه در سيستان و بلوچستان بسيار اندك است.

رييس دفتر نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان بيان كرد: با وجودي كه تقارن ماه (تولد ماه) در ساعت دو بامداد امروز انجام شده اما به سبب اينكه زمان مكث ماه پس از غروب خورشيد روز جاري تنها دو دقيقه در آسمان خواهد بود، رويت آن در غروب آن هم در اين استان بعيد به نظر مي رسد.

وي ادامه داد: غروب فردا به سبب مكث ۱۵ دقيقه اي ماه در آسمان امكان رويت آن زياد است.

رييس ستاد استهلال سيستان و بلوچستان گفت: گروههاي استهلال ويژه ماه شوال با حضور كارشناسان و افراد خبره شيعه و سني در مكانهاي تعيين شده هفت شهرستان از عصر امروز با تجهيزات لازم مستقر مي شوند.

وي اظهار داشت: گروههاي استهلال در برخي شهرهاي سيستان و بلوچستان در تمام طول سال فعال بوده و همه ماهه پس از جمع بندي نتيجه رويت هلال ماه آن را به ستاد مركزي و دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال مي كنند.

حجت الاسلام عباسي خاطر نشان كرد: معمولا در ماههاي ۳۰ روزه برنامه استهلال ماه در دو روز (غروب روزهاي ۲۹ و ۳۰) انجام مي شود به همين دليل هفت گروه استهلال استان امروز ۲۹ رمضان و فردا ۳۰ رمضان فعال خواهند بود.

وي افزود: با توجه به اهميت زياد ماه مبارك رمضان و شوال گروههاي ويژه در سيستان و بلوچستان به عنوان شرقي ترين استان ايران تشكيل شده و از عصر امروز با استفاده از تجهيزات لازم به رويت هلال ماه خواهند پرداخت.

رييس دفتر امام جمعه زاهدان گفت: گروههاي استهلال سيستان و بلوچستان در شهرهاي جنوبي استان به صورت مشترك از افراد متخصص و با تجربه شيعه و سني تشكيل شده و فعاليت مي كنند و علاوه بر اين با هماهنگي انجام شده با نهاد نمايندگي رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استان قرار است در برخي شهرها برادران مولوي هاي اهل سنت به مدت دو شب گروههاي استهلال را همراهي و كمك كنند.

وي اظهار داشت: گروههاي استهلال مجهز به دوربين هاي ۲۰ در ۱۲۰ دو چشمي هستند و در دو شهر زاهدان و زابل (مركز و شمال سيستان و بلوچستان) نيز از تلسكوپ استفاده مي شود./س

برچسب ها: فعالیت ، گروههای ، استهلال ، ماه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.