سرپرست موسسه اعتباري فردوسي گفت: ادغام اين موسسه در موسسه آرمان اجبار بوده و اين موسسه به شرط بانک شدن اين اجبار را پذيرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،عليرضا پايين محلي در جمع خبرنگاران با بيان اين نکته که موسسات اعتباري فردوسي و فرشتگان در حال مراسم اداري ادغام در موسسه آرمان هستند و موسسه افضل توس فعلا مشارکتي ندارد؛ اظهار داشت: اين ادغام به دلخواه هيچ يک از موسسات نبوده و اگر دولت جديد اجازه دهد تمايل داريم در قالب قبلي به فعاليت خود ادامه دهيم.

وي افزود:  نيم نگاهي داريم که شايد اين ادغام در دولت جديد سر نگيرد اما هنوز با مسئولان دولت جديد مذاکره يا رايزني نداشته ايم.

پايين محلي در مورد وضعيت مجامع اين موسسات گفت: هشت تعاوني اعتبار الزهرا مشهد، بدر  توس مشهد، وحدت مشهد، پيوند مشهد، حسنات اصفهان ، دامدادران و کشاورزان اصفهان، عام کشاورزان مازندران و اميد جيلين کرمان به صورت شکلي در قالب موسسه اعتباري فردوسي در آمده اند و لي هنوز اين موسسه صحبت نشده بود که اين موسسه جديد هم در موسسه آرمان ادغام شد.

وي تاکيد کرد :ما مي خواهيم در قالب همان موسسه قبلي خود به فعاليت ادامه دهيم که اميدواريم مسولان به اين خواسته ما جامه عمل بپوشانند.

سرپرست موسسه اعتباري فردوسي با بيان اين نکته که تعاوني هاي اعتبار ادغام شده کماکان مجامع عمومي خود را برگزار و سود حاصله را ميان سهامداران تقسيم کرده و اين درحالي است که موسسه اعتباري فرودسي و پس از آن آرمان مجامع عمومي موسسان را  براي تشکيل هيات مديره تکشکيل نداده اند.

وي دور شدن 50 درصد تعاوني هاي اعتبار از اهداف اوليه تاسيس را مورد تاکيد قرار داد و گفت: در اين زمينه فقط تعاوني ها مقصر نيستند و بخش نظارتي بانک مرکزي بايد نظارت مي کرد تا اين اتقاقات رخ ندهد.

به گفته وي دليلي ندارد که بانک مرکزي به دليل تخلف تعاوني از اين تعاوني ها همه را مجرم تلقي کند و اشتغال زايي اين تعاوني هاي را ناديده بگيرد.

وي ادامه داد: تخلف تعاوني هاي اعتبار در زمينه تاسيس انجام شده بود و نه چيز ديگري اما بايد اين  نکته را هم در نظر گرفت که وزارت تعاون در بحث تاسيس شعبه هم ميان تعاوني هاي اعتبار تبعيض قائل شده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: ادغام ، توس ، موسسات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار