رئیس مرکز اسناد ملی شمال‌غرب کشور گفت دولت یازدهم حل مشکلات اقتصادی، مهار تورم و گشودن گره گرانی‌ها که از محور های اصلی برنامه‌های دولت می باشد باید دراولویت نخست قرار دهد.

 

کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز در خصوص اولویت‌های اقتصادی دولت آینده افزود : قطعا اولویت اول اقتصادی دولت آینده باید ساماندهی اقتصاد آن هم به سمت اقتصاد پایدار باشد، در غیر اینصورت با چالش‌های بسیار شدیدی در کشور مواجه خواهیم شد.

جوانپوراظهار داشت : بیشترین اولویت در این رابطه حمایت از تولید است ، چراکه دولت یازدهم اگر بتواند از بخش خصوصی و تولید ملی حمایت کند ، به پیشرفت های لازم در حوزه اقتصاد خواهیم رسید.

وی از مهم ترین اولویت رییس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی حل مساله هسته ای برشمرد و اظهار داشت : با تکیه بر پیشرفت های علمی درونی و ظرفیت های موجود در کشور در صنعت، کشاورزی، علم و... به سمت اقتصاد تولید محور می توان حرکت کرد.

وی همچنین تاکید کرد : کاهش نرخ بیکاری، کاستن از نرخ بالای تورم و بالا بردن ارزش پولی ملی باید از اولویت های اقتصادی دولت دکتر روحانی باشد زیرا در صورتی که این مسائل حل نشود در جامعه با مشکل مواجه خواهیم شد.

رئیس مرکز اسناد ملی شمال‌غرب کشور خاطر نشان کرد : دولت منتخب برای کاهش تورم و ایجاد ثبات اقتصادی و ثبات نرخ ارز در کشور باید تصمیم گیری های خوبی داشته باشد.

عزیز جوانپور با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم و رفاه عمومی آحاد جامعه گفت : دولت یازدهم باید ارتقاء رفاه عمومی مردم را در دستور کار قرار دهد و برنامه‌ریزی برای آن داشته باشد تا قدرت خرید مردم بهبود یابد.

جوانپور با اشاره به اینکه مسائل اقتصادی در کوتاه مدت قابل حل نیستند و باید برای رفع آنها برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت داشت، افزود: نخستین و مهمترین هدف اقتصادی هر دولت از جمله دولت یازدهم راه‌اندازی موتور تولید در جامعه کنونی است.

وی صادرات نفت را به عنوان مهم ترین منبع درآمد کشوردانست و ادامه داد: رئیس جمهورنباید خود را محدود به یک جریان سیاسی کند که بدین صورت پتانسیل های وسیعی از نظام به هدر می رود.

عزیز جوانپور متولد 1342 و دارای تحصیلات دکترای فلسفه و تحصیلات حوزوی است؛ وی پیش از این رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، دبیر منطقه دو دانشگاه آزاد و رئیس واحد علوم تحقیقات آذربایجان‌شرقی بوده است/س

 

برچسب ها: کنترل ، تورم ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.