رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: اولین شعبه بین المللی دانشگاه پزشکی این استان در شهرستان نمین احداث و راه اندازی می شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / دکتر فرهاد پورفرضی در نشستی با مسوولان نمین افزود: مراحل اخذ مجوز احداث این شعبه پایان یافته و ساختمان این دانشگاه بلافاصله پس از مشخص شدن مکان آن در شهر نمین احداث می شود.

وی گفت: این دانشگاه زیر نظر دانشگاه علوم پرزشکی فعالیت می کند اما از لحاظ ساختاری کاملا جدای از دانشگاه علوم پزشکی خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان ، برآورد اولیه اعتبار مورد نیاز برای احداث ساختمان این دانشگاه با زیر بنای پنج هزار متر مربع را یکصد میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: بر اساس توافق های انجام شده قرار است این مبلغ با مشارکت سه هسته مردمی و خیرین ، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی استان تامین شود.

پورفرضی اظهار کرد: دانشجو برای این دانشگاه در رشته های دکترا و هم از داخل و هم خارج کشور پذیرش خواهد شد.

وی از پذیرش دانشجو برای این دانشگاه قبل از احداث ساختمان آن خبر داد و گفت: از بهمن ماه امسال 30 دانشجو در رشته پزشکی ، 30 نفر در رشته دندانپزشکی و 25 دانشجو در رشته داروسازی در مقطع دکترا و همچنین پنج دانشجوی دیگر در رشته بیوشیمی در مقطع کارشناسی ارشد برای این دانشگاه پذیرش شده و تحصیلات خود را در آن آغاز می کنند/س.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.