نخست وزير اسرائيل در اقدامي مشکوک با صدور دستور تشکيل کميته اي مشترک با نمايندگان مسيحيان ساکن فلسطين اشغالي در صدد ايجاد تفرقه بين فلسطينيان است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين، بنيامين نتانياهو براي انجام اين کار از جبرائيل نداف کشيش مسيحي که براي جذب مسيحيان عرب در اسرائيل تلاش مي کند کمک مي گيرد. 

هدف از تشکيل اين کميته جذب مسيحيان فلسطيني مناطق چهل و هشت به ارتش اسرائيل اعلام شده است. 

دلوله حديدان گزارشگر اين شبکه در گزارشي در اين باره گفت: فلسطينيان مناطق چهل و هشت با چالش جديدي روبرو شده اند. نخست وزير اسرائيل دستور تشکيل کميته اي با نمايندگان مسيحيان فلسطين را صادر کرده است تا آنها را جذب ارتش اسرائيل کند. وي اين دستور را در پي ديدار ديروز خود با جبرائيل نداف صادر کرد. 

نداف يک کشيش ارتدکس است که به داشتن روابط با بسياري از شخصيت هاي سياسي اسرائيلي معروف است. وي به سبب حمايت از جذب مسيحيان عرب در اسرائيل با انتقادات زيادي روبروست. گزارش هاي رسانه هاي نشان مي دهد وي عضو يکي از کميته هاي وابسته به سازمان زندان هاي اسرائيل است. 

در ادامه آمده است: شوراي طايفه اعراب ارتدکس در ناصره تصميم گرفت نداف را از انجام هرگونه فعاليت در داخل کليسا منع و وي را به کلي تحريم کند. ناظران بر اين باورند که هدف اسرائيل از اين کار تلاشي براي استفاده از مسئله گرايش هاي ديني براي ايجاد تفرقه بين فلسطينيان به منظور تشديد افراط گري و سوق دادن مسيحيان براي پناه بردن به ارتشي است که تا وقتي مسلمانان و مسيحيان خواستار بازپس گرفتن سرزمين فلسطين هستند هيچ تفاوتي بين آنها قائل نيست. 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار