فعالان سياسي بحرين در اعتراض به سفر حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه اين کشور به لندن و محکوم کردن سياست هاي انگليس که از رژيم آل خليفه حمايت مي کند مقابل دفتر نخست وزيري ديويد کامرون تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم؛ عزه زفتاوي خبرنگار اين شبکه با تهيه گزارشي در اين باره افزود:عليرغم نقض هاي گسترده اي که رژيم آل خليفه در حق مردم بحرين انجام مي دهد و انقلاب مردمي مسالمت آميز را سرکوب مي کند اما دولت انگليس همچنان به حمايت خود از نظام آل خليفه ادامه مي دهد.

جعفر حسن علي يکي از فعالان سياسي بحرين در اين باره مي گويد نظام بحرين يک نظام ديکتاتوري است و همگان به اين موضوع واقف هستند و حتي شمار زيادي از سازمانهاي بين المللي، بحرين را در رده کشورهاي ناقض حقوق بشر قرار داده اند.

فعالان سياسي با سر دادن شعارسرنگون باد حمد مقابل دفتر ديويد کامرون از دولت انگليس خواستند که با زبان نرم با نظام آل خليفه برخورد نکند چرا که اين رژيم همچنان حقوق بشر را نقض و تظاهرات مسالمت آميز و انقلاب مردمي بحرين را سرکوب مي کند.

علي حسن مشيمع يکي ديگر از فعالان سياسي بحرين در اين خصوص مي گويد با صدور قانون مبارزه با تروريست، تهديد به بازداشت، افزايش سرکوب ها و يورش به منازل نمي توان مردم را مرعوب کرد و اين موضوع نشان مي دهد دولت انگليس شريک سرکوب مردم بحرين است.

معترضان و فعالان سياسي از دولت انگليس خواستند به نظام منامه فشار بياورد تا تغيير دموکراسي و عدالت در اين کشور محقق شود.

سعيد شهابي رئيس جنبش آزادگان بحرين مي گويد تصميمات مردمي بر ادامه تظاهرات و حرکت هاي ميداني تداوم دارد و لحظه اي متوقف نمي شود و ما ترسي از سرکوب هاي وحشتناک رژيم آل خليفه نداريم زيرا اين رژيم مي خواهد با اين حرکت  خود مانع برگزاري تظاهرات در چهاردهم آگوست شود.
خبرنگار اين شبکه در ادامه اين گزارش افزود ديدار پادشاه بحرين در ميان تدابير امنيتي شديد صورت گرفت و پليس انگليس هم به برخي از فعالان سياسي بحرين که در اعتراض به سفر پادشاه بحرين مقابل دفتر کامرون تجمع کرده بودند، حمله کرد.

وي در پايان افزود فعالان سياسي بحرين بر اين باورند که ديويد کامرون نبايد خود را در کشتار تظاهر کنندگان مسالمت آميز مردم بحرين ورژيمي که حقوق بشر را نقض مي کند شريک کند و همچنين نبايد منافع سياسي و راهبردي خود را در سرکوب انقلاب مردمي بحرين بداند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار