میانگین برداشت محصول گلرنگ در شهرستان خدابنده 650 تا 700 کیلوگرم در هکتار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: در سال زراعی 91- 92 در این شهرستان بیش از 60 هکتار دانه روغنی گلرنگ از ارقام سینا و فرامان کشت شده است.

عیوضی افزود: این محصول از اواخر اسفند تا اوایل فروردین ماه کشت شده و اوایل مرداد هرسال برداشت می شود.

وی  تصریح کرد: برداشت گلرنگ با این مقدار قدم مثبتی در افزایش تولید و ترویج کشت دانه های روغنی در خدابنده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده  ادامه داد: به منظور حذف آیش در مزارع دیم و تناوب صحیح و کشت مکرر محصولات و افزایش درآمدزایی در مزارع دیم توصیه جهاد کشاورزی به کشاورزان دیم کار برای کشت گلرنگ و انواع حبوبات دیم از جمله نخود و عدس می باشد.

 عیوضی اضافه کرد : در مزارع آبی به منظور جلوگیری از فرسایش و افزایش بهره وری بین برداشت و کشت محصول بعدی توصیه به کشت گیاهان علوفه ای(اورژانسی) از جمله خلر و ماشک از توصیه های این مدیریت است.

وی تاکید کرد : پرداخت 63/27 میلیون ریال به هریک از کشاورزان به عنوان کمک هزینه کشت و تامین نهاده های یارانه دار، بازدید مستمر و رصد دقیق کارشناسان این مدیریت از سطح مزارع در شهرستان خدابنده و انجام هماهنگی های لازم بابت خرید توافقی این محصول از جمله حمایت های ویژه انجام شده در مصول گلرنگ است.

 این مقام مسئول ادامه داد : طی چند سال اخیر روند رو به رشد کشت محصول گلرنگ به صورت دیم در سطح شهرستان مشهود است .

 عیوضی  خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود با تولید بیش از 42 تن و مبلغ متوسط 10 هزار ریال درآمدی بیش از 420 میلیون ریال عاید این شهرستان شود./س


برچسب ها: گلرنگ ، برداشت ، محصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.