مهمترين عناوين خبري دانشگاه در هفته‌اي که گذشت را در گزارش زير بخوانيد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مهمترين عناوين خبري دانشگاه در هفته‌اي که گذشت را در گزارش زير بخوانيد.

فروغي: مذاکره با آمریکا تایید توسعه نامشروع رژیم صهیونیستی است

جانشين بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه مذاکره با رژیم صهیونیستی جنایتکار زمینه قدرت یابی و تداوم حیات این هویت جعلی را فراهم می‌کند، گفت: هرگونه مذاکره با آمریکا و یا رژیم غاصب اسرائیل، تایید توسعه نامشروع این رژیم و افزایش فشارها بر مردم مظلوم فلسطین است.

یادداشت/ رژیم صهیونیستی؛ تحمیل جغرافیا، تحریف تاریخ

مسئول بسیج دانشگاه شهید بهشتی در طی یادداشتی بیان کرد: آنچه امروز جهانیان به وضوح در سرزمین فلسطین نظاره می‌کنند چیزی جز غارت، جنایت، غصب اراضی از سوی صهیونیست‌ها نیست که محصول اندیشه استعمارگران تاریخ برای ایجاد حفره‌ای در کانونی‌ترین منطقه جهان، خاورمیانه است.

ملکوتیان: اقدام اروپا علیه حزب‌الله انفعال در قبال بیداری اسلامی است

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه تصمیم اتحاديه اروپا علیه حزب الله يک برخورد انفعالي در مقابل بيداري اسلامي در جهان است، گفت: دولتمردان اروپايي با اتخاذ این قبیل تصمیم‌ها استقلال کشورهاي خود را با بی‌‌ارادگی فداي يک بازيگر در حال افول مي‌کنند.

جلیلی: غرب نمی‌تواند با سنگ اندازی مانع پيشرفت علمي ایران شود

استاد دانشگاه تهران جنوب گفت: ایران در حوزه علمی روند رو به پیشرفتی را طی می‌کند، لذا سنگ اندازی غرب نمی‌تواند جلوی تولید علم و پژوهش در جمهوری اسلامی ایران را بگیرد.

جعفر ميلي‌منفرد کيست؟

جعفر ميلي‌منفرد عضو هيات علمي گروه قدرت دانشكده مهندسي برق دانشگاه صنعتي اميركبير و گزينه احتمالي تصدي وزارت علوم کابينه يازدهم است.

چمندي: رفتار دوگانه دولتمردان آمريکايي‌ راهي براي مذاکرات نخواهد گذاشت

دبيرکل جامعه اسلامي دانشجويان گفتار دولتمردان آمريکايي را متناقض با رفتار آنان دانست و گفت: دولت آمريکا بايد سياست‌هاي خود را در قبال ايران تغيير دهد؛ چرا که جمهوري اسلامي ايران بر سر هستي و نيستي خود با کسي مذاکره نخواهد کرد.

تاسیس دانشگاه احمدی‌نژاد در تهران تایید شد

مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تاسیس دانشگاه بین المللی احمدی نژاد در تهران رسماً تایید شد.

بندايي: درخواست مذاکره غربي‌ها پشتوانه منطقي ندارد

مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي با تاکيد بر اينکه سياست غرب همواره منافع صهيونيست را تأمين کرده، گفت: دولتمردان آمريکايي براي نشستن بر سر ميز مذاکره با ایران هيچ منطقي را دنبال نمي‌کنند.

عبدي: خانواده شهداي هسته‌اي مهمان ضيافت افطار انجمن مستقل دانشگاه تهران

"دبير انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه تهران": از برگزاري ضيافت افطار اين انجمن با حضور نمايندگان ادوار اتحاديه انجمن‌ مستقل دانشگاه تهران و خانواده‌هاي شهداي هسته‌اي خبر داد.

حدادعادل در دانشگاه تهران: انقلاب ايران مانند یک چراغی در دنیای تاریک است

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: انقلاب ما مانند یک چراغی در دنیای تاریک است، اما امروزه به صورت مکرر تلاش می کنند این چراغ را خاموش کنند، شما باید تلاش کنید تا این چراغ خاموش نشود.

حجت‌الاسلام محمديان: حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها نمادین نیست

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: حضور دانشجویان در دانشگاه ها نمادین نیست بلکه در طی این سالها ثابت کرده اند که وابسته به نظام هستند و همیشه در خط اول انقلاب خواهند ماند.

شمس‌الدين: تحريم‌ها جوانان ما را به خودباوري مي‌رساند

دبير جامعه اسلامي دانشگاه اصفهان با بیان اينکه تحريم‌ها براي ما يک فرصت است، گفت: جوانان و نخبگان علمی ما به این نتیجه رسیدند که استعداد و توانایی اختراع و تولید در تمامی عرصه‌ها را دارند و می‌توانند بدون وابستگی و با تکيه بر توانمندي‌هاي خود چرخ هاي کشور را به حرکت در آورند.

روستاآزاد: استفاده از ظرفيت دانشگاه در صنايع تنها راه مقابله با تحريم

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بيان اينکه میزان قابل توجهی از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها هنوز در صنایع مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است، گفت: با ایجاد حلقه اتصال و همکاری میان دانشگاه، وزارت علوم، معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت صنایع می‌توان بسیاری از کالاهای مورد نیاز را در داخل کشور تولید کرد.

عبدي: تاسيس دانشگاه احمدي‌نژاد در تهران با توزيع امکانات در کشور مغاير است

دبير انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه تهران با بيان اينکه بهتر است پيش از تاسيس دانشگاه‌ احمدي‌نژاد برآوردي از ميزان نياز جمعيت تهران به مراکز آموزشي گرفته شود، گفت: با توجه به اينکه مناطق محرومي از کشور براي پرورش استعداد جوانانشان نیاز به مراکز علمی دارند، تاسيس چنين دانشگاهي در يکي از اين مناطق به عدالت نزدیک‌تر است.

جهاد دانشگاهی با چه هدفي شكل گرفت؟

هدف از فرمان تشكيل نهاد انقلابي جهاد دانشگاهي از سوی حضرت امام(ره) زدودن فرهنگ منحط غربي از مراكز علمي و فرهنگي كشور و همچنین این نهاد به عنوان پلي ميان دانشگاه، بخش صنعت و خدمات كشور معرفي شد.

يادداشت/ ايران مقتدر در سايه پرهيز از ساده انديشي در سياست خارجي

عضو هيئت علمي دانشکده علوم سياسي دانشگاه آزاد تهران مرکز در يادداشت خود آورده است: طراحي و اجراي سياست خارجي در شرايط كنوني جهان كاري دشوار و خطير است و همكاري مردان با تجربه و با تدبير را طلب مي‌كند که بايد از ساده‌انديشي و خوش‌بيني‌هاي بي‌جا و هم‌چنين از شتاب‌زدگي به شدت پرهيز كنيم.

پركره: تاسيس دانشگاه احمدي‌نژاد در تهران منافاتي با عدالت محوري وي ندارد

مشاور عالی دانشگاه آزاد با بيان اينکه احداث دانشگاه جامع بين‌المللي تعارضي با عدالت محوري احمدي‌نژاد ندارد، گفت: هرقدر فضاي علمي در کشور تاسيس شود فضاي رقابت علمي تقويت شده و اين امر باعث رشد و تعالي کشور به لحاظ علمي‌، معنوي و فرهنگي خواهد شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار