نماينده مردم تهران در نطق ميان دستور گفت: تحريم‌هايي كه امروز پشت سرهم بدون مذاكره عليه ايران اعمال مي‌شود ناشي از بي خردي است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، سيد مسعود ميركاظمي نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلام شهر به نطق ميان دستور خود در صحن علني امروز مجلس ( چهارشنبه 16 مرداد) ضمن گراميداشت ياد شهدا و ايثارگران وآرزوي توفيق و عزت بيشتر مقام معظم رهبري گفت: مجلس بايد واقعيت‌هاي موجود در جامعه را به دقت تحليل كند و به جاي حركت‌هاي موجي و غير منطقي تصميمات درست تري اتخاذ کند.

وي ادامه داد: در اين روزها احساس خلائي در بررسي مشكلات مشاهده مي‌شود و برخي از واقعيت‌هاي جامعه پنهان مي‌شود اما اميدوارم به جايي برسيم كه هر نماينده براي خود تحليل درستي داشته باشد تا بتوانيم هم افزايي بيشتري براي حل مشكلات كشور داشته باشيم.

رئيس كميسيون انرژي اظهار داشت: در انتخابات اخير مردم با شور و شعف خوبي شركت كردند و مراسم تحليف خوبي در شان نظام جمهوري اسلامي ايران برگزار شد كه جا دارد از همه ملت و دست اندركاران اين مراسم تشكر كنم.

ميركاظمي ادامه داد: در چهار سال گذشته اگر قرار بود تحريمي عليه ايران اعمال شود چند ماه رايزني مي‌كردند اما امروز به راحتي آمريكا و اتحاديه اروپا اين تحريم‌ها را عليه ايران اعمال مي‌كنند و اين به عملكرد انتخابات سال 88 برمي‌گردد كه متاسفانه عده‌اي اين واقعيتي كه در كشور اتفاق افتاده را پنهان مي‌كنند.

رئيس كميسيون انرژي با اشاره به صحبت‌هاي برخي از سفراي ايران در خارج از كشور، تصريح كرد: ارتباط بين‌المللي ما بسيار ضعيف است و برون نگري ما بسيار ضعيف تر از درون گري ماست.

نماينده مردم تهران افزود: تحريم‌هايي كه امروز پشت سرهم بدون مذاكره عليه ايران اعمال مي‌شود ناشي از بي خردي است.

ميركاظمي افزود: برخي از وزراي پيشنهادي در برخي از كميسيون‌ها همه مشكلات را به يك جمله نسبت مي‌دهند و اين خلاف واقعيت است.

وي اظهار داشت: همه ما بايد به فرمايشات مقام معظم رهبري در چند روز اخير توجه داشته باشيم، ما اگر ادعاي اصولگرايي داريم و پيرو ولايت هستيم بايد اينها را تعريف كنيم.

رئيس كميسيون انرژي ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ده روز گذشته در ديدار دانشجويان فرمودند اگر چنانچه مسائل سال 88 را مطرح مي‌كنيم بايد مسئله اصلي وعمده اين مسائل را مدنظر داشته باشيم و آن مسئله اين است كه جماعتي در مقابل جريان قانوني كشور به شكل غير قانوني و غير نجيبانه ايستادگي كردند و به كشور لطمه وارد كرده‌اند، اين را چرا فراموش ميكنيم؟

ميركاظمي افزود: طبق فرمايشات مقام معظم رهبري درباره مسائل سال 88 امور اصلي عمده نبايد فراموش شود.

وي ادامه داد: در سال 88 كساني كه فكر مي‌كردند تقلب شده چرا در مواجه به آن به اردوكشي خياباني دست زدند و چرا امروز پاسخگوي كارهاي خود نيستند چرا عذرخواهي نمي‌كنند.

نماينده مردم تهران گفت: برخي آقايان در جلسات خصوصي ادعا مي‌كنند كه در آن سالها تقلب اتفاق نيفتاده بود پس اگر اينگونه نبوده چرا كشور را دچار ضايعات كردند.

ميركاظمي بيان كرد: اگر خداوند متعال در آن سالها به ملت ايران كمك نمي‌كرد گروه‌هاي مردمي به جان هم مي‌افتادند و معلوم نبود چه اتفاقي مي‌افتاد، عده‌اي در آن روزها كشور را به لبه پرتگاه بردند.

وي در پايان خاطر نشان كرد: آن آقايان يا بايد برائت كرده باشند و يا بايد عذرخواهي كنند چراكه هزينه‌هاي زيادي در كشور وارد كردند كه به راحتي رفع نخواهد شد و اميدوارم همه ما وظيفه اصولگرايي خود را به درستي انجام دهيم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: میر ، کاظمی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار